LE TRAIN podpisuje umowę z Talgo na rozwój floty szybkich pociągów

LE TRAIN podpisuje umowę z Talgo na rozwój floty szybkich pociągów

23 stycznia 2023 | Źródło: Talgo / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

LE TRAIN, wiodący prywatny operator szybkich pociągów we Francji, oraz Talgo, europejski projektant i producent taboru kolejowego, podpisały dziś w Bordeaux umowę dotyczącą przyszłego rozwoju floty szybkich pociągów dostosowanych do rynku francuskiego i opartych na wiodącej platformie szybkich pociągów Avril.

 

Fot. TALGO

 

LE TRAIN uzyskał licencję przewoźnika kolejowego w dniu 24 grudnia 2022 r. (JORF nr 0298 z dnia 24 grudnia 2022 r.) i z powodzeniem realizuje wszystkie wymogi związane z rozpoczęciem działalności komercyjnej. W następstwie przetargu ogłoszonego na początku 2022 r. do głównych producentów francuskich i europejskich oraz po kilku miesiącach negocjacji, LE TRAIN i Talgo dostosowały się do rozwoju nowej floty bardzo szybkich pociągów opartych na platformie kolejowej Talgo Avril.

Obie firmy podpisują dziś umowę obejmującą potencjalny przyszły zakup floty do dziesięciu bardzo szybkich pociągów, wraz z możliwymi rozszerzeniami i możliwością konserwacji sprzętu we Francji, a także utworzenie wspólnej jednostki badawczo-rozwojowej w Nowej Akwitanii, której zadaniem będzie praca nad najbardziej wydajnym i zrównoważonym środkiem transportu mobilnego przyszłości: pociągiem.

Pasażerowie LE TRAIN wsiądą do modelu AVRIL, koncentratu technologii i innowacji, znanego z wysokiej niezawodności, jakości wyposażenia, efektywności energetycznej oraz nowoczesnego i wyrafinowanego designu. Po podpisaniu odpowiednich umów, budowa pierwszych dziesięciu pociągów rozpocznie się w pierwszej połowie 2023 roku w zakładzie Talgo w Rivabellosa (Álava). Pierwsze pociągi opuściłyby jej warsztaty na początku 2025 roku.

"Dzisiejszy dzień wyznacza ważny kamień milowy w historii LE TRAIN i francuskiego transportu kolejowego. Dzięki tej ważnej umowie potwierdzamy naszą ambicję oferowania codziennych szybkich podróży milionom mieszkańców regionów Nowej Akwitanii, Bretanii, Kraju Loary i Centre-Val-de-Loire. Wybraliśmy Talgo, jednego z czołowych producentów europejskich, dysponującego najnowocześniejszą technologią przemysłową i siłą przemysłową gwarantującą doskonałość produkowanych urządzeń. Dostosowany do potrzeb projekt zaproponowany przez Talgo pozwoli nam na stworzenie wyjątkowego doświadczenia dla pasażerów, w szczególności w zakresie transportu na pokładzie sprzętu rekreacyjnego i sportowego, takiego jak rowery i deski surfingowe. Wreszcie, nasze dwie firmy mają wspólną ambicję: pracować w sposób zrównoważony na rzecz mobilności niskoemisyjnej - powiedział Alain Getraud, dyrektor generalny LE TRAIN.

 

Fot. TALGO

 

Talgo podpisało długoterminowe partnerstwo na dużą skalę z LE TRAIN. Jest to dla naszej firmy świetna okazja do wykorzystania swojej wiedzy i innowacji na północ od Pirenejów. Jesteśmy zaszczyceni, że LE TRAIN powierzył Talgo rozwój swojej pierwszej floty nowych szybkich pociągów. Jesteśmy przekonani o trafności modelu LE TRAIN, który uczyni z transportu kolejowego prawdziwą dźwignię transformacji ekologicznej - powiedział Carlos Palacio Oriol, prezes Patentes Talgo.

O LE TRAIN

Założony w 2020 roku LE TRAIN jest pierwszym francuskim prywatnym operatorem kolejowym, który oferuje usługę kolei dużych prędkości, dedykowaną podróżom regionalnym i międzyregionalnym. Obsługując 5 szybkich linii na Wielkim Zachodzie Francji, LE TRAIN będzie obsługiwał 11 miejsc, łącząc miasta Bordeaux, Rennes, Nantes i Tours, główne miasta Poitiers, Angoulême i Angers oraz nadmorskie miasta La Rochelle i Arcachon. 50 pociągów dziennie będzie gościć ponad 3 miliony pasażerów rocznie, oferując nowy standard komfortu i doświadczenia klienta. Zobowiązując się do oferowania zrównoważonych, niskoemisyjnych rozwiązań w zakresie mobilności w sercu regionów, LE TRAIN planuje zatrudnić 150 pracowników w momencie rozpoczęcia działalności komercyjnej (maszyniści, personel pokładowy, itp.).

O TALGO

Założona w 1942 roku firma Talgo szybko rozwinęła swoje doświadczenie w produkcji pociągów dalekobieżnych i dużych prędkości. Do grona klientów firmy należą największe firmy z branży kolejowej w Europie i na świecie, takie jak Deutsche Bahn i Renfe.  

Talgo jest wiodącą firmą w zakresie projektowania, produkcji i konserwacji lekkich pociągów dalekobieżnych i szybkich, obecną w ośmiu krajach: Hiszpania, Niemcy, Dania, Kazachstan, Uzbekistan, Egipt, Arabia Saudyjska i Stany Zjednoczone.

Firma jest uznawana na całym świecie za swoje innowacyjne rozwiązania, unikalną i wyróżniającą się technologię oraz niezawodność. Talgo jest producentem wybranym przez niemieckiego operatora Deutsche Bahn i duńskiego operatora DSB do dekarbonizacji ich sieci kolejowej za pomocą pociągów dalekobieżnych Talgo 230. Talgo jest również dostawcą pociągów dla projektu linii dużych prędkości "Haramain" między Mekką a Medyną w Arabii Saudyjskiej.