Stadler dostawcą nowych tramwajów w Alicante i Walencji

Stadler dostawcą nowych tramwajów w Alicante i Walencji

05 marca 2023 | Źródło: Stadler Rail / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Firmy Stadler i Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) podpisały umowę na dostawę 16 tramwajów TRAMLINK. Umowa przewiduje ewentualne rozszerzenie o 12 dodatkowych tramwajów, w dwóch partiach po sześć sztuk.

Fot. Stadler Rail

 

Stadler i FGV podpisały umowę na dostawę 16 nowoczesnych tramwajów niskopodłogowych TRAMLINK z możliwością rozszerzenia zamówienia o kolejne 12 pojazdów, w dwóch partiach po sześć sztuk. Wartość umowy wynosi 84,3 mln euro. Czas realizacji zamówienia na produkcję 16 sztuk został określony na 32 miesiące.

Nowe tramwaje serii 4 500 dla FGV zostaną zaprojektowane i wyprodukowane przez zakład Stadlera w Albuixech. Jednostki te zostaną włączone do floty Metrovalencia i TRAM d'Alacant, aby pokryć potrzeby wynikające z projektów rozbudowy planowanych w najbliższych latach.

Iñigo Parra, Dyrektor Generalny w Stadler Valencia, powiedział: "Jesteśmy bardzo dumni, że firma FGV, mocno zaangażowana w zieloną i zrównoważoną mobilność, wybrała nasze TRAMLINKI do swoich projektów rozbudowy planowanych w Alicante i Walencji.Ta wysoce innowacyjna rodzina tramwajów wyznacza trendy w zakresie wydajności, uniwersalnej dostępności, komfortu i bezpieczeństwa".

TRAMLINK to rodzina wszechstronnych i dostępnych lekkich pojazdów szynowych, które można dostosować do wymagań każdej sieci i potrzeb mobilności. Ten wieloprzegubowy, w 100% niskopodłogowy pojazd posiada innowacyjne wózki skrętne z prawdziwymi osiami i bardzo niską masę nieresorowaną, co zapewnia cichą i płynną jazdę, niską emisję drgań i hałasu oraz maksymalną liczbę miejsc siedzących nad wózkami, bez konieczności stosowania ramp lub stopni. Jego pozbawione barier, jasne, przyjemne i zaprojektowane na zamówienie wnętrze zapewnia bezpieczne i wygodne podróżowanie. Ostatnio lokalni operatorzy w Lozannie i Genewie również wybrali pojazdy z rodziny TRAMLINK, aby rozszerzyć i poprawić ofertę mobilności w swoich miastach.

 

Wizualizacja: Stadler Rail

 

Nowe, o rozstawie kół 1000 mm tramwaje FGV mają ponad 45 m długości i 2,4 m szerokości. Będą w pełni dostępne, a obok drzwi będą miały przestronne strefy wielofunkcyjne z miejscami zarezerwowanymi dla osób o ograniczonej mobilności. Zapewnią większą pojemność oraz szybki i sprawny tranzyt pasażerów przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu. TRAMLINKI zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi normami dotyczącymi bezpieczeństwa biernego, bezpieczeństwa w razie zderzenia i bezpieczeństwa pieszych, jak np. zgodność ze scenariuszem CIII przepisów dotyczących zderzeń, podczas gdy normalnym scenariuszem dla tramwajów jest mniej wymagający scenariusz C-IV. Będą one również wyposażone w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej i nadzoru wideo, wydajny system klimatyzacji i inne innowacje, które optymalizują doświadczenie podróży, a tym samym przyczyniają się do zwiększenia wykorzystania transportu publicznego.