Nowa infrastruktura GSM-R na słowackim odcinku korytarza Ren-Dunaj.

Nowa infrastruktura GSM-R na słowackim odcinku korytarza Ren-Dunaj.

31 marca 2023 | Źródło: Kontron Transportation / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), operator infrastruktury kolejowej na Słowacji, ogłosił zwycięzcę przetargu na mobilną infrastrukturę radiową GSM-R na odcinku Varin - Košice - Čierna nad Tisou - granica z Ukrainą, przeznaczoną do wsparcia funkcjonowania Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem ETCS poziom 2. Ta najważniejsza linia kolejowa w kraju jest częścią międzynarodowego korytarza Ren-Dunaj łączącego Europę Zachodnią i Wschodnią.

Fot. Kontron Transportation

 

Dzięki systemowi komunikacji mobilnej GSM-R, finansowanemu z funduszu Connecting Europe Facility, zostanie ustanowiony kolejny kamień milowy w słowackiej komunikacji kolejowej. Celem tego projektu modernizacyjnego jest połączenie zachodu i wschodu Słowacji za pomocą wysokiej jakości infrastruktury kolejowej zgodnie z wymogami interoperacyjności TEN-T oraz polityką transportową Słowacji i UE.

System GSM-R zapewni mobilną telekomunikację i transmisję danych dla potrzeb eksploatacji kolei oraz dla wprowadzenia systemu ERTMS, czyli Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym, na odcinku infrastruktury kolejowej Varín - Koszyce - Čierna nad Tisou. Jest to główny korytarz kolejowy w Republice Słowackiej, łączący Europę Zachodnią i Wschodnią.

Powstanie cyfrowa sieć kolejowa, która przyniesie korzyści operatorom kolejowym i pasażerom. Przykładowo, nowoczesny system łączności umożliwi kolei dostarczanie lepszych informacji dla pasażerów, a niezawodny zasięg radiowy zwiększy bezpieczeństwo maszynistów, ekip remontowych i pasażerów.

 

Fot. Kontron Transportation

 

Nad realizacją tego projektu będzie pracować konsorcjum firm Kontron Transportation s.r.o., AŽD Praha s.r.o. i Elektrizace železnic Praha a.s. Kontron Transportation jest liderem konsorcjum. "Cieszymy się na dobrą współpracę z naszymi partnerami i klientem oraz na przyczynienie się do modernizacji kolejnego ważnego odcinka linii" - mówi Bernd Eder, dyrektor operacyjny, Kontron Transportation.

Kontron Transportation opracuje, zaprojektuje, zintegruje i wdroży wszystkie komponenty wraz z partnerami konsorcjum. Prace wdrożeniowe rozpoczną się w pierwszym kwartale 2023 roku i potrwają około 2 lat.

 

O firmie Kontron Transportation
 
Kontron Transportation GmbH jest wiodącym na świecie dostawcą dedykowanych rozwiązań komunikacyjnych typu end-to-end dla sieci o znaczeniu krytycznym, który oferuje rozwiązania dostosowane do potrzeb klientów w zakresie ich wyzwań komunikacyjnych. Firma koncentruje się na produkcji, transporcie i przetwarzaniu informacji głosowych, danych i wideo niezawodnie i bezpiecznie w sposób wydajny i zrównoważony. Główne portfolio produktów obejmuje GSM-Railways, FRMCS (future railway mobile communication system), MCx (mission-critical over public networks), rozwiązania dla sieci publicznych 4G/5G oraz rozwiązania IIoT skupiające się na przetwarzaniu danych. Głównymi klientami są koleje i operatorzy transportu publicznego w całej Europie.
Kontron Transportation napędza ewolucję w kolejną generację rozwiązań szerokopasmowych dla sieci o znaczeniu krytycznym, na przykład jako członek stowarzyszony europejskiej inicjatywy badawczej Shift2Rail. Firma zatrudnia ponad 450 pracowników, posiada 10 zakładów w całej Europie, a jej główna siedziba mieści się w Wiedniu.