Nowe pojazdy FLIRT ER 160 dla linii Warszawa – Tłuszcz

Nowe pojazdy FLIRT ER 160 dla linii Warszawa – Tłuszcz

24 kwietnia 2023 | Źródło: Koleje Mazowieckie
PODZIEL SIĘ

24 kwietnia Spółka KM odebrała kolejne trzy nowoczesne pojazdy FLIRT ER160 wyprodukowane w fabryce Stadler Polska w Siedlcach. Realizacja rekordowego zamówienia powoli zbliża się do końca. Tym samym w parku taborowym Kolei Mazowieckich jest coraz więcej pojazdów nowej generacji, które są cenione przez pracowników drużyn pociągowych, ale przede wszystkim przez podróżnych.

 

Fot. Koleje Mazowieckie

 

Końcowe protokoły techniczne pojazdów o numerach 51, 52, 53 zostały podpisane w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Tłuszczu. Jednostki zostały wyprodukowane w ramach ostatniej, czyli piątej umowy wykonawczej, zawartej pomiędzy Spółką „Koleje Mazowieckie - KM” a Stadler Polska. Będą obsługiwały połączenia na trasie Warszawa - Tłuszcz.

- Pojazdy FLIRT ER160 użytkujemy od lipca 2020 roku. Można śmiało powiedzieć, że w sposób istotny zmieniły oblicze Mazowsza w zakresie kolejowych, regionalnych przewozów pasażerskich. Tabor jest już wyraźnie widoczny na wszystkich odcinkach linii kolejowych, dla których został zakupiony. Wysoko oceniane są jego walory techniczno - eksploatacyjne, a nasi pasażerowie, co najważniejsze, szczególnie sobie chwalą podróże flirtami - mówi Czesław Sulima, Członek Zarządu, Dyrektor Eksploatacyjny.

 

Końcowe protokoły techniczne pojazdów o numerach 51, 52, 53 podpisane. Fot. Koleje Mazowieckie

 

- Bardzo się cieszymy, że nasze nowe pojazdy FLIRT są tak dobrze odbierane przez maszynistów i drużyny konduktorskie naszego Klienta oraz przez pasażerów. To najlepsze potwierdzenie, że dobrze wywiązujemy się z naszego zadania. Realizacja ostatniego zamówienia KM przebiega zgodnie z planem, przekazujemy kolejne jednostki w terminie i pracujemy nad produkcją kolejnych - mówi Tomasz Prejs, Prezes Zarządu Stadler Polska.

Umowa ramowa, która była zawarta w 2018 r. dotyczy zakupu 61 pojazdów typu ER 160 FLIRT. Są to pojazdy wyposażone w Wi-Fi, monitoring, oraz udogodnienia dla osób
ze specjalnymi potrzebami, w tym z ograniczoną mobilnością. Na pokładach zamontowano m.in. platformy i mocowania dla wózków inwalidzkich i dziecięcych. W wagonie
C zintegrowano pętlę indukcyjną, która ułatwia podróż osobom niedosłyszącym. Do tej pory udało się zrealizować aż 85% zamówienia. A już w drugiej połowie tego roku pasażerowie Kolei Mazowieckich będą mogli skorzystać ze wszystkich zamówionych pojazdów. Przypomnijmy, że wartość kontraktu to ponad 2 mld zł brutto.

 

Nowe jednostki na bocznicy Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Tłuszczu. Fot. Koleje Mazowieckie