Stadler otrzymał nowe zamówienie ATM na tramwaje dla Mediolanu

Stadler otrzymał nowe zamówienie ATM na tramwaje dla Mediolanu

23 czerwca 2023 | Źródło: Stadler Rail
PODZIEL SIĘ

Stadler wygrał najnowszy przetarg ATM na dostawę nowych tramwajów w Mediolanie. Nowa umowa ramowa obejmuje do 25 tramwajów o średniej pojemności, do 25 tramwajów o dużej pojemności, zarówno typu TRAMLINK, jak i rozszerzoną gwarancję na 5 lat dla każdego pojazdu. W pierwszym przetargu ATM zamówiło 14 pojazdów o dużej pojemności.

 

Fot. Stadler Rail

 

Stadler i Azienda Transporti Milanesi S.p.A. (ATM) podpisały kolejną umowę ramową na dostawę do 50 tramwajów TRAMLINK dla Mediolanu. W pierwszym przetargu ATM zamówił 14 pojazdów o dużej pojemności, które zostaną sfinansowane z funduszu PNRR (Narodowy Plan Odbudowy i Odporności). Czternaście pojazdów zostanie dostarczonych przed 30 czerwca 2026 roku.

Tramwaje TRAMLINK o średniej pojemności są podobne do tramwajów, które mają zostać dostarczone na podstawie umowy ramowej podpisanej w 2020 r. i które Stadler obecnie produkuje. Mają trzy moduły i około 25 m długości. ATM zamówił już 60 z 80 pojazdów objętych tą umową ramową. Pierwsza jednostka dotarła do Mediolanu 1 grudnia 2022 r. i obecnie przeprowadza testy w miejskiej sieci tramwajowej.

Wersja TRAMLINK o dużej pojemności jest oparta na powyższych rozwiązaniach, ale ma pięć modułów i długość 35 m. Są one dwukierunkowe i mają atrakcyjne otwarte wnętrze wyposażone w dwa specjalne obszary dla osób na wózkach inwalidzkich. Niska podłoga bez barier i czworo drzwi na stronę umożliwiają pasażerom łatwe i szybkie wsiadanie i wysiadanie, skracając tym samym czas postoju. Ponadto innowacyjne wózki pozwalają tramwajom płynnie poruszać się po wąskich zakrętach. Znacząco redukuje to hałas z korzyścią dla pasażerów i mieszkańców.

 

Fot. Stadler Rail

 

Szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo pasażerów, motorniczych i pieszych. Ergonomicznie zaprojektowana kabina motorniczego maksymalizuje jego widoczność. Ponadto TRAMLINK jest wyposażony w urządzenie antykolizyjne, które może interweniować, gdy wykryje potencjalną sytuację kolizyjną z pieszymi, samochodami lub innymi przeszkodami. Brak kamer martwego pola gwarantuje bezpieczeństwo w całym pojeździe. Doskonała dynamika, a także wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu poprawiają wrażenia z podróży.

"Jesteśmy bardzo dumni, że ATM po raz kolejny polega na tramwajach Stadler, aby poprawić i ulepszyć transport publiczny w Mediolanie" - powiedział Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia. "Nasze pojazdy są punktem odniesienia pod względem wydajności, niezawodności, bezpieczeństwa, powszechnej dostępności, komfortu i najnowocześniejszej technologii. Jesteśmy przekonani, że odniosą one sukces także w Mediolanie".