ELP i NeS wzmacniają niemiecki transport kolejowy drugą lokomotywą EuroDual

ELP i NeS wzmacniają niemiecki transport kolejowy drugą lokomotywą EuroDual

17 lipca 2023 | Źródło: European Loc Pool AG / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

European Loc Pool AG (ELP), oraz Netzwerkbahn Sachsen GmbH (NeS) poinformowali o zawarciu umowy na drugą lokomotywę EuroDual w ramach 10-letniej umowy leasingu z pełnym zakresem usług. Po sukcesie pierwszej lokomotywy EuroDual, która jest już eksploatowana w całych Niemczech, NeS zamierza rozszerzyć swoją flotę i jeszcze bardziej wzmocnić transport kolejowy w kraju.

 

Fot. European Loc Pool AG

 

"Wdrażamy lokomotywę EuroDual firmy ELP w całym kraju do transportu ciężkich pociągów i obsługi nawet najbardziej odległych połączeń. Obsługa połączeń jest naszym najwyższym priorytetem" - podkreśla Felix Hils, CEO NeS.

Lokomotywa EuroDual firmy ELP zademonstrowała już swoją wydajność w praktycznych operacjach. NeS wdrożył pierwszą lokomotywę EuroDual do obsługi tras i połączeń, które wcześniej były trudno dostępne z powodu braku linii napowietrznych. Dzięki wysokiej wydajności w trybie spalinowym, elastycznemu przejściu na tryb elektryczny i ulepszonej trakcji dzięki sześciu osiom, EuroDual spełnia wymagania nowoczesnego transportu kolejowego.

"Aby przyspieszyć zmianę modalną i przenieść więcej towarów na kolej, niezwykle ważna jest obsługa dodatkowych linii odgałęzionych. NeS stwarza nowe możliwości transportowe dla firm, aby ich logistyka była bardziej zrównoważona. EuroDual, dzięki możliwości pracy w dwóch trybach (elektrycznym i spalinowym), jest naturalnie lokomotywą, która może to umożliwić" - mówi Willem Goosen, dyrektor generalny ELP.

ELP i NeS z niecierpliwością czekają na współpracę i są przekonani, że drugi EuroDual jeszcze bardziej wzmocni i usprawni niemiecki transport kolejowy. Jako dumny partner, ELP zapewnia NeS dostęp do nowych, potężnych lokomotyw hybrydowych. Dostawa drugiego EuroDual do NeS do końca 2024 r. wesprze firmę w kontynuowaniu wydajnego i przyjaznego dla środowiska transportu towarowego.

European Loc Pool koncentruje się na innowacyjnych sześcioosiowych lokomotywach hybrydowych o mocy do 2,8 MW spalinowych, 9 MW elektrycznych i udźwigu 500 kN. Standardowo wszystkie pojazdy są wyposażone w system ETCS Baseline 3 dla poziomu 2. Pierwsze lokomotywy ELP EuroDual są eksploatowane w niemieckiej sieci kolejowej od kwietnia 2020 roku. Umożliwiają one eksploatację na liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych, a także na liniach ładunkowych i manewrowych. Wszystkie podwójne lokomotywy są wyposażone w zdalne sterowanie radiowe.

Począwszy od połowy 2023 r., druga generacja podwójnych lokomotyw ELP, Euro9000, zostanie wprowadzona do eksploatacji jako hybrydowa wielosystemowa lokomotywa elektryczna zaprojektowana do użytku we wszystkich europejskich korytarzach. Jako "klient wprowadzający", European Loc Pool zamówił pierwsze dziesięć lokomotyw Euro9000 od Stadlera w maju 2019 roku. Pierwsza wersja z silnikiem wysokoprężnym o mocy 1,9 MW i 9 MW mocy elektrycznej przy sile pociągowej 500 kN będzie używana w Niemczech, Austrii, Holandii, Włoszech, Belgii i Szwajcarii. Następnie obszar działania lokomotywy zostanie rozszerzony na inne kraje i korytarze.