8 641 pociągów CRE uruchomionych w pierwszej połowie roku, ze wzrostem o 16% rok do roku

8 641 pociągów CRE uruchomionych w pierwszej połowie roku, ze wzrostem o 16% rok do roku

21 lipca 2023 | Źródło: China Railway / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

CR ogłosiło, że w pierwszej połowie tego roku uruchomiono łącznie 8 641 pociągów China Railway Express (CRE), którymi przewieziono 936 000 TEU towarów, co stanowi wzrost rok do roku odpowiednio o 16% i 30%. Do tej pory łączna liczba uruchomionych pociągów CRE przekroczyła 73 000, przewożąc 6,9 miliona TEU towarów i obsługując 216 miast w 25 krajach europejskich.

Fot. China Railway

 

Osoba odpowiedzialna za dział przewozów towarowych w CR stwierdziła, że w tym roku odnotowano duży popyt na transgraniczny transport pociągami CRE, co doprowadziło do znacznego wzrostu liczby usług kolejowych. CR aktywnie promuje wysokiej jakości rozwój pociągów CRE, zapewniając stabilne i płynne działanie międzynarodowych łańcuchów przemysłowych i dostaw. Wysiłek ten daje silny impuls do sprawnego funkcjonowania krajowego i międzynarodowego podwójnego cyklu, jednocześnie promując rozwój gospodarczy i społeczny krajów położonych wzdłuż trasy. Przyczynia się również do wysokiej jakości budowy inicjatywy Pasa i Szlaku.

Dział kolejowy promował rozbudowę i zwiększenie przepustowości CRE, wzmocnił organizację źródeł ładunków powrotnych i ułatwił zrównoważony transport w obu kierunkach, przy czym stosunek podróży powrotnych do podróży wychodzących utrzymuje się na stabilnym poziomie ponad 87%. Wzmocniono koordynację i współpracę z krajowymi organami regulacyjnymi portów i kolejami zagranicznymi, poprawiając wydajność operacji portowych i zdolność do przekazywania pociągów. Od stycznia do czerwca tego roku liczba pociągów CRE obsługiwanych w korytarzach zachodnim, centralnym i wschodnim wyniosła odpowiednio 4 324, 1 563 i 2 754, co oznacza wzrost rok do roku o 19%, 24% i 7%, osiągając historyczne maksima w tym samym okresie.

CR rozszerzyło skalę usług CRE w swoim kompleksowym rozkładzie jazdy, rozwinęło usługi transportu łańcucha chłodniczego, zapewniło usługi dostosowane do indywidualnych potrzeb i stale zwiększało różnorodność przewożonych towarów. Wzmocnili badania, rozwój i modernizację systemu kolejowego 95306, jednocześnie ulepszając informatyczne systemy zarządzania CRE. Zorganizowali jednostki członkowskie Komitetu Koordynacji Transportu CRE w celu podpisania "Zobowiązania do utrzymania jednolitego wizerunku marki CRE", stale budując międzynarodową markę logistyczną CRE.

CR przyspieszyło budowę drugiej linii kolei dużych prędkości Lanzhou-Urumqi ze stacji kolejowej Jinghe do przełęczy Alataw, wdrożyło projekty, takie jak budowa obiektu wymiany kontenerów i kompleksowego placu inspekcyjnego na przełęczy Alataw, skoordynowało działania z departamentami kolejowymi krajów sąsiednich w celu jednoczesnej renowacji infrastruktury portowej, jeszcze bardziej zwiększając możliwości transportowe trasy CRE i portów. Promowały one ścisłe połączenie między CRE a międzynarodowymi pociągami towarowymi na linii kolejowej Chiny-Laos i nowymi międzynarodowymi pociągami korytarza lądowo-morskiego, badały rozwój tras dla CRE przecinających Morze Czarne i południowe przejście Morza Kaspijskiego oraz zaawansowały budowę różnych tras zagranicznych, dążąc do stworzenia sieci usług transportowych charakteryzującej się "wielokierunkowym rozszerzeniem i wzajemnymi połączeniami między lądem a morzem".