Alstom i RAILPOOL podpisują umowę na 50 lokomotyw Traxx Universal

Alstom i RAILPOOL podpisują umowę na 50 lokomotyw Traxx Universal

24 lipca 2023 | Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Alstom, światowy lider w dziedzinie zrównoważonej i inteligentnej mobilności, oraz RAILPOOL, jedna z wiodących europejskich firm leasingujących tabor kolejowy, podpisały umowę na dostawę 50 lokomotyw wielosystemowych Traxx Universal. Wartość kontraktu sięga 260 milionów euro.

 

Fot. Alstom

 

Wielosystemowe lokomotywy Traxx Universal mogą być wykorzystywane do transportu towarowego i pasażerskiego. Charakteryzując się wysoką niezawodnością i elastycznością, a także zoptymalizowanym zużyciem energii, lokomotywy te są idealnym rozwiązaniem zapewniającym wydajność połączeń transgranicznych. Dłuższe okresy międzyprzeglądowe oznaczają również mniejszą liczbę interwencji, co ułatwia planowanie konserwacji, zmniejsza koszty operacyjne i zwiększa dostępność taboru. Lokomotywy będą mogły być eksploatowane w ośmiu krajach europejskich: Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Włoszech, Belgii, Luksemburgu i Polsce.

Wszystkie lokomotywy będą wyposażone w Atlas, pokładowe rozwiązanie Alstom dla Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS). Rozwiązanie to umożliwia działanie w rozszerzonych korytarzach o najszerszym zasięgu krajów i linii, niezależnie od tego, czy linie są wyposażone w systemy ETCS, czy konwencjonalne systemy sygnalizacyjne.

"Cieszymy się, że RAILPOOL wybrał Alstom do rozszerzenia swojej działalności w kilku regionach Europy" - powiedział Kevin Cogo, wiceprezes ds. taboru, lokomotyw i komponentów w Alstom Niemcy, Austria i Szwajcaria. "Ten kontrakt jest kontynuacją długiej i udanej współpracy. Dzięki naszym sprawdzonym lokomotywom Traxx i najnowocześniejszemu rozwiązaniu sygnalizacyjnemu Atlas jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się do bardziej wydajnego i zrównoważonego transportu towarowego i pasażerskiego."

"Dzięki temu zamówieniu wzmacniamy nasze zaangażowanie w rozwój unikalnej oferty kompleksowych usług na rynku francuskim, oprócz niedawnego otwarcia biura we Francji pod kierownictwem Frédérique Erlichman. 50 lokomotyw zamówionych u naszego partnera Alstom będzie wykorzystywanych do naszych operacji we Francji i wzdłuż najważniejszych europejskich korytarzy, przyczyniając się w ten sposób do rozwoju zrównoważonego i wydajnego transportu kolejowego z Francji", powiedział Torsten Lehnert, dyrektor generalny RAILPOOL.

Lokomotywy zostaną zaprojektowane i skonstruowane w zakładzie Alstom w Mannheim,. w Niemczech, a montaż odbędzie się w Kassel w Niemczech. Pozostałe zakłady Alstom zaangażowane w projekt to Wrocław, Polska (produkcja nadwozia), Siegen, Niemcy (produkcja wózków) i Zurych, Szwajcaria (zarządzanie projektem).