Nowe pociągi linii Piccadilly przybywają do Niemiec na testy

Nowe pociągi linii Piccadilly przybywają do Niemiec na testy

23 lipca 2023 | Źródło: Siemens Mobility
PODZIEL SIĘ

Pierwszy z nowych pociągów dla londyńskiej linii Piccadilly, który zacznie przewozić pasażerów w 2025 roku, został zauważony na torze testowym w Niemczech.

 

Nowe pociągi linii Piccadilly przybywają do Niemiec na testy
Fot. Siemens Mobility

 

Większość nowych pociągów jest budowana przez Siemensa w nowej fabryce w Goole w Yorkshire, chociaż pierwsze jednostki są budowane w fabryce w Wiedniu w Austrii.

Zanim jednak będą one mogły być używane w londyńskim metrze, muszą zostać przetestowane - a tak się składa, że Siemens jest właścicielem starej brytyjskiej bazy wojskowej w Niemczech, która została wyposażona w tory kolejowe do testowania pociągów.

Oznaczało to udostępnienie w mediach społecznościowych wielu zdjęć pociągu londyńskiego metra, który odwiedził Niemcy przez Sankt Pölten w Austrii.

Pociągi zmierzają do byłej bazy RAF Wildenrath, w pobliżu granicy z Holandią, która została przejęta przez Siemens Mobility w 1997 roku jako duży obiekt do testowania pociągów.

Większość dawnej bazy RAF jest obecnie pokryta torami kolejowymi, z wieloma dużymi pętlami i mnóstwem bocznic do prowadzenia pociągów w wielu różnych scenariuszach. Dla pociągów linii Piccadilly trzeba było jednak zbudować dedykowany tor, który został ukończony na początku tego roku w gotowości na przyjazd pierwszego pociągu.

Pociąg zostanie następnie poddany serii testów w celu potwierdzenia, że działa zgodnie z oczekiwaniami, aby mógł przejść testy odbioru technicznego. Nie trzeba tego robić dla każdego budowanego pociągu, wystarczy kilka pierwszych, aby upewnić się, że projekt został zaakceptowany pod kątem zgodności technicznej.

Gdy pierwsze kilka pociągów przejdzie techniczne testy odbiorcze, Siemens może przyspieszyć produkcję pozostałych pociągów, wiedząc, że nie będzie żadnych nieoczekiwanych zmian konstrukcyjnych w kolejnych pojazdach. Reszta pociągów zostanie również przetestowana przed wprowadzeniem do eksploatacji, aby upewnić się, że są wolne od usterek, ale można to zrobić na samej linii Piccadilly poza godzinami pracy.

Nowa flota pociągów jest potrzebna, ponieważ obecne pociągi mają ponad 45 lat, a zamówienie na ich wymianę zostało złożone w maju 2018 roku.

Pierwszy z 94 nowych pociągów powinien wejść do ruchu pasażerskiego w 2025 roku.

Nowe pociągi będą wyposażone w pierwszy na świecie system klimatyzacji na głębokim poziomie tunelu oraz ekrany informacyjne na żywo dotyczące usług transportowych. Ponieważ pociągi mają znacznie szersze drzwi niż obecne pociągi, mogą spędzać mniej czasu na stacjach, odbierając i wysadzając pasażerów, TfL spodziewa się, że umożliwi im to zwiększenie zdolności szczytowej na linii Piccadilly z 24 do 27 pociągów na godzinę od 2027 roku.

Wraz z 10% dodatkową przestrzenią wewnątrz pociągów, efektem netto jest zwiększenie przepustowości linii Piccadilly o około jedną czwartą w porównaniu do stanu obecnego.

Istnieje również - obecnie wstrzymany - plan modernizacji systemu sygnalizacji na linii Piccadilly, który zwiększyłby przepustowość z 27 do 36 pociągów na godzinę.

Nowe pociągi mają również teoretyczną możliwość późniejszej modernizacji do obsługi bez maszynisty, ale wymagałoby to w znacznej mierze modernizacji stacji.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Nową ekspresową linię z Pragi do Polski obsłużą České dráhy, które złożyły najlepszą ofertę Nową ekspresową linię z Pragi do Polski obsłużą České dráhy, które złożyły najlepszą ofertę
Następny artykuł Alstom i RAILPOOL podpisują umowę na 50 lokomotyw Traxx Universal Alstom i RAILPOOL podpisują umowę na 50 lokomotyw Traxx Universal