Transport miejski Grupa Škoda wyprodukuje do 40 nowych tramwajów dla Kassel w Niemczech

Grupa Škoda wyprodukuje do 40 nowych tramwajów dla Kassel w Niemczech

24 lipca 2023 | Źródło: Dopraváček.eu / Škoda Group / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Lokalny operator transportu Kasseler Verkehrs-Gesellschaft (KVG) podpisał umowę na 22 nowe 30-metrowe dwukierunkowe tramwaje od Grupy Škoda i może zamówić do 18 kolejnych tramwajów jako opcję.

 

Fot. Škoda Group

 

Cena kontraktu (bez opcji) wynosi 88 milionów euro i jest to największa inwestycja w pojazdy w historii KVG. Produkcja nowych tramwajów dwukierunkowych dla Kassel ma rozpocząć się pod koniec 2024 r. Podobnie jak istniejące tramwaje, nowe pojazdy będą miały długość 30 m i sprzęg Albert, który umożliwi podłączenie dodatkowego pojazdu silnikowego lub przyczepy. Każdy z tramwajów będzie miał czworo drzwi po każdej stronie do wsiadania i wysiadania pasażerów oraz, co oczywiste, konstrukcję niskopodłogową, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie osobom o ograniczonej sprawności ruchowej.

Pierwszy tramwaj ma zostać dostarczony do Kassel w 2026 roku, po czym nastąpią testy techniczne i próby na ulicach miasta. Po zatwierdzeniu przez Urząd Nadzoru Technicznego (TAB) Rady Regionalnej Darmstadt, pierwsze nowe tramwaje mogą zostać wprowadzone do regularnej eksploatacji od 2027 r. Będą one kursować w ramach sieci miejskiej KVG, która oprócz samego Kassel obejmuje również Vellmar, Baunatal, Lossetal i inne sąsiednie obszary.

"Kolejne niemieckie miasto będzie wkrótce korzystać z naszych nowych tramwajów Skoda. Cieszę się, że KVG wybrało nasze rozwiązanie i możemy rozpocząć prace nad nowymi tramwajami, które będą wyposażone między innymi w nasz system antykolizyjny, który został zaprezentowany na targach InnoTrans 2022" - powiedział Jan Christoph Harder, prezes Regionu Zachodniego Škoda Group.

System antykolizyjny zapewni pasażerom wyższy poziom bezpieczeństwa

Tramwaje dla Kassel będą jednymi z pierwszych z Grupy Škoda wyposażonymi w zaawansowany system antykolizyjny Škody, który zwiększa bezpieczeństwo i chroni pasażerów i pieszych. Włączenie tej technologii pokazuje wyraźny kierunek innowacji Grupy Škoda i jej zaangażowanie w priorytetowe traktowanie bezpieczeństwa pasażerów. Škoda zaprezentowała tę nową funkcję bezpieczeństwa po raz pierwszy na targach InnoTrans 2022.

Nowy system antykolizyjny Grupy Škoda tworzy wirtualny tunel przed tramwajem, w którym wykrywa wszystkie statyczne i dynamiczne przeszkody, a jeśli je wykryje, ostrzega motorniczego i aktywuje hamulec awaryjny. Całe środowisko jest monitorowane przez zestaw czujników, który obejmuje LiDAR, jednostkę IMU i kamerę. LiDAR odpowiada za mapowanie 3D otoczenia w zakresie 100-150 m, zarówno w poziomym, jak i pionowym polu widzenia. Jednostka IMU dostarcza do systemu informacje o przechyleniu pojazdu, pomagając w ten sposób czujnikom systemu antykolizyjnego odzwierciedlić profil toru jazdy. Kamera zapewnia obrazy 2D o wysokiej rozdzielczości, które rejestrują więcej szczegółów.

Transport masowy w Kassel opiera się na tramwajach. Przewożą one 48 milionów pasażerów rocznie, czyli 80 procent wszystkich pasażerów. Resztę stanowią autobusy i pociągi.