Pierwszy skrócony zestaw sześciu wagonów ComfortJet przybył dziś na tor testowy VUZ.
Teraz rozpoczną się szeroko zakrojone testy i zatwierdzanie jednostek ComfortJet, po zakończeniu których ich dostawca, konsorcjum Škoda Group i Siemens Mobility, musi uzyskać zgodę na regularną eksploatację na liniach w Czechach i za granicą.
20 dziewięciowagonowych pociągów będzie składać się łącznie ze 180 wagonów. Są one wynikiem współpracy Siemens Mobility i Škoda Group. Nadwozia budowanych wagonów są produkowane w fabryce Siemensa w Wiedniu, a wagony sterownicze w Monachium. Następnie są one transportowane do zakładu Grupy Škoda w Ostrawie, gdzie są wykańczane. Przeniesienie pierwszego wbudowanego nadwozia wagonu z Wiednia do Ostrawy miało miejsce na początku grudnia ubiegłego roku.
Koleje Czeskie chcą wdrożyć pociągi o maksymalnej prędkości eksploatacyjnej 230 km/h na połączeniach z Niemcami, Austrią i Węgrami. Całkowita wartość kontraktu wynosi ponad 12 miliardów koron czeskich.