Innowacyjne rozwiązania Innofreight do transportu zboża koleją

Innowacyjne rozwiązania Innofreight do transportu zboża koleją

13 października 2023 | Źródło: Innofreight / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Innofreight, dążąc do sprostania zwiększonemu zapotrzebowaniu na transport zboża w całej Europie, opracował kilka rozwiązań technologicznych alternatywnych dla tradycyjnych wagonów samowyładowczych.

Fot. Innofreight

 

W ubiegłym tygodniu Valdis Dombrovskis, wiceprzewodniczący wykonawczy Komisji Europejskiej, odwiedził terminal transportowy Dobrà na Słowacji. Podczas jego wizyty zaprezentowane zostały GrainTainery Innofreight, aby pokazać alternatywne możliwości transportu zboża koleją. Dzięki modułowemu systemowi załadowany kontener może być używany zarówno na szerokim, jak i normalnym torze - wystarczy tylko wymienić wagon - platformę. Skraca to czas załadunku i rozładunku oraz może przyspieszyć przepływy transportowe. Oto krótki przegląd zaproponowanych rozwiązań:

GrainTainer generacji 1

Pierwszy z kontenerów GrainTainer oferuje wysoką ładowność 23 ton ziarna na kontener i objętość 33 m³. Ziarno jest ładowane od góry przez silos w trzech otworach, a rozładunek odbywa się grawitacyjnie przez sześć klap umieszczonych na długich bokach kontenera.

 

Fot. Innofreight

 

GrainTainer generacji 2

Druga wersja kontenera  na ziarno GrainTainer oferuje jeszcze większą pojemność 41 m³ i w pełni wykorzystuje ładowność InnoWaggon. Są one również ładowane z trzech wlotów na dachu. Rozładunek odbywa się po krótszej stronie kontenera i jest obsługiwany za pomocą standardowego reachsteakera, obrotowego wózka widłowego lub portrotatora (adapter na żurawiu portalowym).

Oba kontenery GrainTainer są wodoodporne i pomalowane specjalną farbą do transportu żywności.

WoodTainer XXL z workiem typu big bag.

Aby zapewnić szybkie i łatwe do wdrożenia rozwiązanie, Innofreight wyposaża swoje kontenery WoodTainer XXL w worki typu big bag. To wodoodporne rozwiązanie oferuje pojemność 45 m³ i jest przeznaczone do transportu ziarna lub pelletu. Obecnie worki big bag są używane w Polsce do transportu pelletu drzewnego wrażliwego na wilgoć.