Tramlink - tramwaj Stadlera najnowszej generacji dla Berna

Tramlink - tramwaj Stadlera najnowszej generacji dla Berna

16 października 2023 | Źródło: Stadler Rail
PODZIEL SIĘ

BERNMOBIL wprowadził do regularnej eksploatacji pierwszy z 27 Tramlinków. Nowe pojazdy Stadler Rail zastąpią tramwaje Vevey Be 4/8 oraz pojazdy Transportu Regionalnego Bern-Solothurn (RBS).

 

Fot. Stadler Rail

 

Wraz z wprowadzeniem 20 dwukierunkowych i 7 jednokierunkowych pojazdów Stadler Rail, BERNMOBIL ustanawia kolejny kamień milowy w spełnianiu wymagań rosnącej mobilności w mieście i regionie Berna. Z jednej strony pojazdy zastąpią 12 tramwajów Vevey i 9 tramwajów RBS na linii 6, które osiągają koniec okresu eksploatacji do 2025 roku. Z drugiej strony Tramlinks pokryje również zapotrzebowanie na pojazdy do przedłużenia linii 9 do Kleinwabern.

Wprowadzenie do eksploatacji 27 nowych pojazdów wspiera strategię mobilności kantonu i przyczynia się do przeniesienia natężenia ruchu na transport publiczny. Dzięki dużej pojemności transportowej i przyjazności dla środowiska, Tramlink jest szczególnie przyjaznym dla miasta środkiem transportu.

Planowane działanie 

Do końca tego roku osiem tramwajów Tramlink będzie w regularnej eksploatacji, stopniowo zastępując pierwsze pojazdy Vevey 4/8. Na razie będą one kursować głównie na linii nr 7. Wdrożenie pojazdów dwukierunkowych na linii nr 6 - i związane z tym wycofanie BE 4/10 - nastąpi od połowy 2024 roku.

Tramlink - nowoczesny i ekologiczny środek transportu przez Berno

Tramwaj Tramlink ma 42,5 metra długości i 56 miejsc siedzących w pojazdach dwukierunkowych oraz 71 miejsc siedzących w pojazdach jednokierunkowych. Całe wnętrze jest całkowicie niskopodłogowe dla optymalnego przepływu pasażerów i zoptymalizowane dla pasażerów stojących. Obszerne strefy wielofunkcyjne zapewniają dużo miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich, a także dla wózków dziecięcych i bagażu. Każde drzwi, 7 dla tramwajów jednokierunkowych i 6 po każdej stronie dla tramwajów dwukierunkowych, mają przesuwany stopień, który wypełnia lukę na przystankach, umożliwiając wsiadanie i wysiadanie bez barier.
Tramlink jest jednym z najbardziej energooszczędnych i bezpiecznych tramwajów obecnie produkowanych. Dzięki innowacyjnym wózkom z osiami ciągłymi porusza się bardzo płynnie i zapewnia jeszcze większy komfort jazdy. Oprócz niskiego zużycia energii i przyjaznego dla środowiska systemu klimatyzacji, pojazd jest również wyposażony w system wspomagania hamowania w celu uniknięcia kolizji.

"Z ponad 300 TRAMLINKami sprzedanymi w 15 miastach, nasze tramwaje wyznaczają standardy w zakresie wydajności, niezawodności, bezpieczeństwa, dostępności, komfortu i najnowocześniejszej technologii" -  podkreślił, podczas spotkania z mediami sukces modelu Tramlink, Christian König, zastępca dyrektora ds. marketingu i sprzedaży Stadler.

Fot. Stadler Rail 

 

Szkolenie na symulatorze jazdy 

Wraz z uruchomieniem symulatora jazdy firmy LANDER Simulation & Training Solutions, szkolenie tramwajowe w BERNMOBIL osiągnęło nowy poziom. Symulator jazdy jest wyposażony w panel sterowania tramlink i oferuje motorniczym tramwajów możliwość treningu 1:1 w nietypowych sytuacjach na cyfrowo wizualizowanej sieci tras BERNMOBIL.

Dzień otwarty

W sobotę, 28 października 2023 r., BERNMOBIL zaprasza na dzień otwarty w rozbudowanym Tramdepot Bolligenstrasse. Zupełnie nowy Tramlink i historyczny pociąg tramwajowy BERNMOBIL historique będą kursować wahadłowo między stacją Wankdorf - Guisanplatz Expo a zajezdnią tramwajową. Ponadto BERNMOBIL i Stadler Rail oficjalnie zainaugurują nowy Tramlink, zanim zacznie on obsługiwać pasażerów.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Symboliczne pożegnanie lokomotywy SM31 zostało odwołane Symboliczne pożegnanie lokomotywy SM31 zostało odwołane
Następny artykuł Siódma Edycja Akcji RAIL ACTION WEEK Siódma Edycja Akcji RAIL ACTION WEEK