Renfe i Leo Express z porozumieniem o wspólnej strategii ekspansji w Europie Środkowej

Renfe i Leo Express z porozumieniem o wspólnej strategii ekspansji w Europie Środkowej

18 października 2023 | Źródło: Kurier Kolejowy / Renfe
PODZIEL SIĘ

Prezes Renfe, Raül Blanco, osiągnął w Pradze porozumienie z dyrektorem generalnym czeskiego operatora kolejowego Leo Express, Peterem Köhlerem, w sprawie realizacji wspólnej strategii ekspansji obu firm w Europie Środkowej. Porozumienie to zamknęło trzydniowy program, podczas którego prezes Renfe z pierwszej ręki zapoznał się z pracą swojego europejskiego partnera i odbył szereg spotkań z czeskim rządem i innymi operatorami kolejowymi.

 

Fot. RENFE

 

Leo Express jest głównym europejskim partnerem Renfe. W 2021 r. hiszpańska firma nabyła 50 procent kapitału tego prywatnego czeskiego operatora, który rozpoczął działalność w swoim kraju w 2012 r. i od tego czasu rozszerza swoje usługi na kraje sąsiednie, takie jak Słowacja i Polska, a także ma doświadczenie operacyjne w Niemczech. Jest to młoda i prężna firma o dużych możliwościach rozwoju.

W ramach swojej strategii internacjonalizacji Renfe stara się rozszerzyć swoją działalność w Unii Europejskiej jako operator, doradca i konsultant, wykorzystując w pełni swoją pozycję wiodącej firmy w sektorze. W tym sensie współpraca z Leo Express jest dla Renfe strategicznym projektem długoterminowym, który został wzmocniony w ostatnich dniach dzięki wspólnym sesjom roboczym.

 

Fot. Leo Express

 

Prezes Renfe, Raül Blanco, i Dyrektor Generalny Leo Express, Leo Köhler, uzgodnili wzmocnienie sojuszu i wspólne poszukiwanie nowych możliwości biznesowych w celu rozszerzenia działalności w Europie Środkowej zarówno w zakresie usług komercyjnych, jak i przetargów na usługi publiczne, w celu zwiększenia ich działalności w krótkim okresie i wzrostu nawet o 80%.

Partnerstwo to stanowi kluczową szansę dla Renfe na otwarcie nowej działalności poprzez ułatwienie dostępu do rynków, na których Leo posiada już licencję na prowadzenie działalności: Niemiec, Polski, Czech i Słowacji, a także lokalnych zdolności wdrożeniowych, doświadczenia, sprzętu i referencji, których Renfe potrzebuje, aby rozwijać się na tych rynkach.