Spółka zależna DB rozpoczyna operacje na nowej sieci szybkiego transportu w Indiach

Spółka zależna DB rozpoczyna operacje na nowej sieci szybkiego transportu w Indiach

22 października 2023 | Źródło: Deutsche Bahn / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Pierwszy odcinek nowej regionalnej sieci szybkiego transportu został otwarty 20 października br. w stolicy Indii, Delhi. W obecności premiera Narendry Modiego, pierwsze ultranowoczesne pociągi regionalne weszły do eksploatacji - kontrolowane przez indyjskich pracowników spółki zależnej Deutsche Bahn, DB International Operations (DB IO).

Fot. Deutsche Bahn AG / NCRTC

 

Regionalny System Szybkiego Transportu (RRTS) to pierwsza sieć szybkiego tranzytu w Indiach. Od 2025 r. połączy ona miasta Ghaziabad i Meerut z Delhi. Sieć jest rozbudowywana przez National Capital Region Transport Corporation (NCRTC) do łącznej długości 82 kilometrów; obejmuje 25 stacji i dwie zajezdnie. Pod nazwą RAPIDX usługa będzie w stanie przewieźć około 800 000 pasażerów dziennie przy pełnej przepustowości - porównywalnej z hamburską S-Bahn.

Pociągi będą poruszać się z prędkością do 160 km/h, co czyni je najszybszymi w Indiach do tej pory. Indie zainwestują w projekt około czterech miliardów dolarów. Ma on przede wszystkim przynieść korzyści osobom dojeżdżającym do pracy między miastami liczącymi ponad milion mieszkańców. Pierwsze pociągi zaczęły dwa dni temu (20.10.br.) kursować na 17-kilometrowej trasie między Delhi a Duhai.

W lipcu 2022 r. DB International Operations otrzymała dwunastoletni kontrakt na obsługę i utrzymanie kolei. Od tego czasu firma szkoli maszynistów i pracowników stacji, organizuje warsztaty i opracowuje rozkłady jazdy. Pociągi, stacje i inne obiekty operacyjne były sukcesywnie przejmowane do eksploatacji.

 

Fot. Deutsche Bahn AG / NCRTC

 

"Jesteśmy tutaj, w jednym z największych obszarów metropolitalnych na świecie. Indie mają przed sobą ogromne zadania związane ze zrównoważonym rozwojem obszarów miejskich. Dlatego jesteśmy dumni z naszego zespołu ekspertów, którzy w bardzo krótkim czasie z powodzeniem rozpoczęli prace nad nową siecią kolejową. To świetna okazja do stworzenia indyjsko-niemieckiego partnerstwa na rzecz ekologicznej mobilności miejskiej. Jednocześnie możemy się wiele nauczyć - biorąc pod uwagę najnowocześniejsze technologie w tym projekcie - przed ich rychłym wprowadzeniem w Niemczech" - powiedział Niko Warbanoff, CEO Grupy DB E.C.O., do której należy DB IO. Group, do której należy DB IO.

 

Deutsche Bahn International Operations, część grupy DB E.C.O. Group, przejmuje obsługę i konserwację systemu.
Fot. Deutsche Bahn AG / NCRTC

 

"To długo wyczekiwany moment dla mieszkańców Indii. Zespół NCRTC pracował wytrwale przez ostatnie cztery lata, aby ten system stał się rzeczywistością. Inauguracja tego flagowego projektu przez premiera Indii oznacza nowy rozdział dla kolei w Indiach. Wspólnie z naszym partnerem operacyjnym DB RRTS India dążymy do wyznaczenia nowych standardów jakości usług dla osób dojeżdżających do pracy" - dodaje Vinay Kumar Singh, dyrektor generalny NCRTC.

Tak jak informował już Kurier Kolejowy, nowa sieć kolei dużych prędkości będzie wyposażona w najnowocześniejszą technologię. Obejmuje to system sterowania pociągiem ETCS poziomu 2/hybrydowego poziomu 3 i automatyczną obsługę pociągów. Technologia ta, wykorzystująca komunikację LTE, będzie w przyszłości stosowana również w Niemczech. Transfer technologii i wiedzy wzmacnia również niemiecki system kolejowy.

 

Fot. Deutsche Bahn AG / NCRTC

 

Fot. Deutsche Bahn AG / NCRTC

 

DB IO specjalizuje się w obsłudze i utrzymaniu systemów transportu kolejowego i jest odpowiedzialna za międzynarodowe projekty koncesyjne DB poza Europą.

 

Fot. Deutsche Bahn AG / NCRTC