Nowy przystanek Warszawa Grochów coraz bliżej. Będzie lepsza i wygodna komunikacja z centrum stolicy

Nowy przystanek Warszawa Grochów coraz bliżej. Będzie lepsza i wygodna komunikacja z centrum stolicy

25 października 2023 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Od grudnia pasażerowie skorzystają z nowego przystanku Warszawa Grochów, tuż przy szpitalu na ul. Szaserów w Warszawie. Widać już nowe perony. Wykonawca modernizuje tory i rozjazdy między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt o wartości 422 mln zł netto. Projekt współfinansowany jest ze środków unijnych POIiŚ.

 

 

Fot. PKP PLK

Inwestycja na linii otwockiej zwiększy atrakcyjność i dostępność kolei w aglomeracji i regionie oraz na trasach dalekobieżnych. Cztery tory między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego. Wykonawca modernizuje dwa tory i układa nowe rozjazdy między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer (lk7). Montowana jest nowa sieć trakcyjna. Przebudowywana jest stacja Warszawa Wawer oraz przystanki Warszawa Gocławek i Warszawa Olszynka Grochowska. Przy szpitalu na ul. Szaserów widać peron wyspowy przystanku Warszawa Grochów. Kolej zapewni lepszy dojazd m.in. do osiedli i kliniki. Na przystanku będzie system informacji pasażerskiej.

–Dzięki takim projektom, jak modernizacja linii Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer, podróże stają się bardziej atrakcyjne i łatwiej można będzie łączyć przejazdy pociągiem z komunikacją miejską. Z myślą o mieszkańcach stolicy i podwarszawskich miejscowości budujemy nowy przystanek tuż obok szpitala przy ul. Szaserów - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

– Przebudowa linii Warszawa – Lublin już służy pasażerom kolei. Do stolicy Lubelszczyzny jeździmy szybciej i wygodniej. Od grudnia br. z nowych i przebudowanych przystanków skorzystają pasażerowie podróżujący na odcinku Warszawa Wschodnia-Warszawa Wawer. Kolejno planujemy prace na trasie od Wawra do Otwocka - mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Fot. PKP PLK 

 

Przystanek Warszawa Gocławek zyskuje nowy peron wyspowy pod wiaduktem na ul. Marsa. Dla wygody pasażerów, przystanek został przesunięty w stronę Warszawy Wschodniej o ok 150 m. Budowane są windy i schody, które ułatwią dostęp na wiadukt.

Na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska peron jest przebudowywany, remontowana jest wiata przystankowa. Będzie system dynamicznej informacji pasażerskiej. Kładka nad torami została rozebrana a w jej miejsce zostanie zbudowana nowa wyposażona w windy. Wybudowane zostaną dodatkowe przejścia do rezerwatu Olszynka Grochowska.

Kontynuowane są prace na stacji Warszawa Wawer, która zapewni lepszy dostęp do kolei. Przystanek będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą wiaty, ławki i tablice informacyjne. Dojście do peronu zapewni nowe przejście podziemne.

Kontynuowane są prace przy budowie 5 nowych przejść podziemnych dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, przy ul. Goździków i ul. Korkowej; przy ul. Edisona i ul Skrzyneckiego (pod wiaduktem ul. Płowieckiej), pomiędzy ulicami IV Poprzeczna a V Poprzeczna.

Zakończenie prac zasadniczych i oddanie przystanków do użytku zaplanowano w grudniu br. W 2024 r kontynuowane będą prace związane m.in. z zadaszeniem przejść podziemnych oraz uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej.

Od 10 grudnia br., na odcinku Warszawa Wschodnia Osobowa – Warszawa Wawer będą kursowały 144 pociągi regionalne. Czas przejazdu z Warszawy Wawer do Warszawy Śródmieście to ok. 19 minut, a z nowego przystanku Warszawa Grochów ok. 12 min.

Dla podróżnych dostępna jest strona, gdzie między innymi publikowane są aktualne zdjęcia przedstawiające postęp prac: https://www.warszawa-lublin.pl/.

Inwestycja „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap IIa” odcinek Warszawa Wschodnia Osobowa – Warszawa Wawer, o wartości ok. 422 mln zł netto, jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.