Jazdy testowe z prędkością do 200 km/h odbyły się w tym tygodniu na niedawno ukończonych nowych odcinkach czwartego korytarza. Ich celem było między innymi sprawdzenie rzeczywistego zachowania konstrukcji mostów, gdy pociągi jechały z prędkością ponad 160 km/h. Wyniki zostaną ocenione pod kątem ewentualnego wykorzystania tych konstrukcji na liniach dużych prędkości, tj. również dla prędkości powyżej 300 km/h. Testy zaplanowano tak, aby miały minimalny wpływ na kursowanie zwykłych pociągów.
Efekty aerodynamiczne w tunelach zostały również ocenione podczas przejazdu stanowiska testowego z dużą prędkością we współpracy z Instytutem Badawczym Taboru Kolejowego. Eksperci skupili się w szczególności na określeniu obciążenia ciśnieniowego pojazdu i komfortu pasażerów.
Przedmiotem pomiarów na peronach było następnie określenie efektów aerodynamicznych przejeżdżającego pociągu testowego i połączeń w regularnej eksploatacji oraz określenie zmian ciśnienia w pobliżu toru. Rzeczywiste pomiary i ocena zostały przeprowadzone przez Politechnikę w Brnie, Instytut Konstrukcji Kolejowych i Budynków oraz Wydział Transportu Jana Pernera Uniwersytetu w Pardubicach, Instytut Geofizyczny Czeskiej Akademii Nauk i Instytut Badań Kolejowych.