W dniu dzisiejszym czterowagonowy skład nowych wagonów ComfortJet opuścił tor testowy w Velimiu i udał się w celu dalszych testów do Austrii.
Na austriackich torach testy na jazdę z prędkością przekraczającą 200 km/h będą się teraz odbywały skróconą jednostką. Pierwszy wagon restauracyjny stoi obecnie w Rail Tec Arsenal – komorze klimatycznej w Wiedniu – a specjaliści z czeskiego centrum projektowego Siemens Mobility testują i sprawdzają tutaj parametry wagonu.
Jednostki ComfortJet zaoferują pasażerom łącznie 555 miejsc, z czego 99 w 1. klasie. Kolejnych 18 miejsc znajduje się w części restauracyjnej. W pociągu dostępna będzie sieć Wi-Fi, gniazdka 230 V i złącza USB do zasilania elektroniki podróżnej, elektrycznych wózków inwalidzkich i rowerów elektrycznych. Zestaw przystosowany jest do podróżowania osób na wózkach inwalidzkich i posiada część restauracyjną, kino dla dzieci, miejsca do przechowywania wózków dziecięcych, rowerów i innego dużego bagażu oraz oferuje cały szereg innych zalet, jakie zapewniają nowoczesne składy.
Łącznie 20 dziewięciowagonowych zestawów ComfortJet będzie składać się ze 180 wagonów. Są one efektem połączenia Siemens Mobility i Grupy Škoda. Wagony sterujące montowane są w Monachium, następnie wagony trafiają do fabryki Grupy Škoda w Ostrawie, gdzie są wykańczane. Czeskie Koleje chcą rozmieścić składy o maksymalnej prędkości eksploatacyjnej 230 km/h na trasach do Niemiec, Austrii czy Węgier. Całkowita wartość kontraktu to ponad 12 miliardów koron.