Trwają testy nowych pociągów Siemens Mobilty dla londyńskiej Piccadilly Line

Trwają testy nowych pociągów Siemens Mobilty dla londyńskiej Piccadilly Line

18 listopada 2023 | Źródło: Siemens Mobility / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Pierwsze pociągi dla linii Piccadilly są poddawane szeroko zakrojonym testom przez Siemens Mobility na torze testowym i w komorze klimatycznej z ekstremalnymi warunkami pogodowymi. Te nowe 94 pociągi zastąpią istniejącą flotę z lat 70-tych. Najnowocześniejsze pociągi zaczną pojawiać się w sieci w 2025 roku.

 

Testy pociągu na torze doświadczalnym. Fot. Siemens Mobility

 

Pierwszy nowo zbudowany, najnowocześniejszy pociąg testowy dla linii Piccadilly firmy Transport for London (TfL) znajduje się w Centrum Testów i Walidacji w Wegberg-Wildenrath w Niemczech, gdzie jest testowany na torze doświadczalnym podczas testów dynamicznych w celu zademonstrowania funkcji przyspieszania i hamowania, a także prób hałasu i wibracji. Intensywne testy odbywają się w ramach przygotowań do przyjazdu pierwszego pociągu do Londynu latem przyszłego roku w celu dalszych testów i integracji przed rozpoczęciem.

W międzyczasie trzywagonowa formacja wagonów linii Piccadilly została poddana testom w specjalnej komorze klimatycznej, aby upewnić się, że pociągi będą w stanie wytrzymać ekstremalne warunki pogodowe. Testy koncentrowały się na skutkach ekstremalnych temperatur otoczenia od -15°C do 40°C, nasłonecznieniu 600 W/m2, oblodzeniu i wysokiej prędkości wiatru do 100 km/h, aby sprawdzić, czy pociąg może nadal działać w ekstremalnych warunkach pogodowych. Aby zrozumieć, czego doświadczą pasażerowie, wykorzystano czujniki mierzące wilgotność i temperaturę w wagonach.

Pociągi dla linii Piccadilly są oparte na platformie pociągów metra Inspiro firmy Siemens Mobility i oferują pasażerom lepsze wrażenia z podróży dzięki klimatyzowanym wagonom i lepszej dostępności. Nowe pociągi metra zwiększą pojemność o około 10 procent, a także będą lżejsze niż istniejące konstrukcje, co oznacza, że pociągi będą bardziej energooszczędne, a także zapewnią pasażerom płynniejszą jazdę. Wszystkie pociągi będą wyposażone w telewizję przemysłową w wagonach.

 

Testy nowego pojazdu w komorze klimatycznej. Fot. Siemens Mobility

 

Siemens Mobility buduje 94 pociągi linii Piccadilly dla TfL, z czego około połowa będzie montowana w nowym zakładzie produkcyjnym w Goole, East Riding of Yorkshire. Prace w brytyjskim zakładzie rozpoczną się w przyszłym roku. W rozwój potencjału produkcyjnego zainwestowano do 200 milionów funtów, co pozwoli na stworzenie do 700 miejsc pracy dla wykwalifikowanych pracowników, a także do 1700 w łańcuchu dostaw i 250 podczas budowy. Niektóre części do nowych pociągów będą również pochodzić od lokalnych dostawców z Yorkshire, w tym LPA Lighting Systems, który dostarczy wewnętrzne oświetlenie LED.

Sambit Banerjee, dyrektor generalny Siemens Mobility UKI, powiedział: "To nie lada gratka zobaczyć pierwszy z nowych, najnowocześniejszych pociągów linii Piccadilly w trakcie testów. Chociaż wciąż jesteśmy na wczesnym etapie testów, wiele się uczymy o tym pociągu testowym i jego przyszłych osiągach. Oprócz testów na torze, korzystaliśmy również z naszej komory klimatycznej, aby zapewnić bezpieczne działanie pociągów w ekstremalnych warunkach pogodowych. Te istotne testy stanowią ważny kamień milowy dla projektu".

Stuart Harvey, dyrektor kapitałowy TfL, powiedział: "Postępy w zakresie wprowadzenia nowej floty najnowocześniejszych pociągów metra do eksploatacji w 2025 r. na linii Piccadilly są kontynuowane w szybkim tempie, a obecnie trwają rygorystyczne testy wszystkich aspektów funkcjonalności i wydajności pociągu. Zapewni to, że nowa flota będzie w stanie sprostać wymaganiom związanym z obsługą ruchliwej londyńskiej linii Piccadilly, która stanowi ponad 10 procent pasażerów londyńskiego metra i obsługuje lotnisko Heathrow, West End i St Pancras International.Najważniejszą rzeczą jest teraz to, że przedstawiamy rządowi argumenty za niezbędnymi długoterminowymi inwestycjami kapitałowymi, których potrzebujemy, aby kontynuować takie ulepszenia, które wspierają miejsca pracy i wzrost gospodarczy. Po wprowadzeniu nowych pociągów na linii Piccadilly chcemy zrobić to samo na linii Bakerloo, zastępując 51-letnie pociągi, które obecnie ją obsługują, a także kontynuując modernizację naszej floty i sygnalizacji, aby upewnić się, że pozostaną one bezpieczne i niezawodne. Takie istotne ulepszenia nie będą jednak możliwe bez ciągłych inwestycji kapitałowych ze strony rządu od kwietnia 2024 roku".

 

Testy nowego pojazdu w komorze klimatycznej. Fot. Siemens Mobility

 

Pociągi linii Piccadilly mają rozpocząć obsługę pasażerów w Londynie od 2025 roku, zastępując istniejącą flotę z lat 70-tych. Z zastrzeżeniem finansowania przez TfL, Siemens Mobility zbuduje również nowe pociągi dla linii Bakerloo w zakładzie produkcyjnym w Goole.

 

 

 

 

Pociągi linii Piccadilly mają rozpocząć obsługę pasażerów w Londynie od 2025 roku, zastępując istniejącą flotę z lat 70-tych. Z zastrzeżeniem finansowania przez TfL, Siemens Mobility zbuduje również nowe pociągi dla linii Bakerloo w zakładzie produkcyjnym w Goole.