ÖBB zainwestuje ponad miliard euro w infrastrukturę kolejową w regionie wschodnim w 2024 r.

ÖBB zainwestuje ponad miliard euro w infrastrukturę kolejową w regionie wschodnim w 2024 r.

04 stycznia 2024 | Źródło: ÖBB / bahn.blog / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

ÖBB kontynuują ambitny program ekspansji i inwestycji w regionie wschodnim w 2024 roku. Inicjatywa o wartości 1,09 mld euro koncentruje się na utrzymaniu, modernizacji, a przede wszystkim dalszej rozbudowie sieci kolejowej. Rosnące zapotrzebowanie na przyjazne dla klimatu opcje podróży zwiększyło entuzjazm społeczeństwa do podróżowania koleją.

 

 

Fot. ÖBB

 

Dalsza rozbudowa wzdłuż trasy południowej prace na najważniejszym połączeniu północ-południe we wschodnim regionie, szczególnie przy tunelu bazowym Semmering i rozbudowie Kolei Północnej, postępują szybko. W 2024 roku nacisk zostanie położony na Deutsch-Wagram, gdzie zostaną wyregulowane tory i perony oraz rozbudowany zostanie tunel pasażerski.

Rozbudowa trasy południowej Meidling-Mödling została zgłoszona do procesu oceny oddziaływania na środowisko, który zostanie przeprowadzony w 2024 roku. W centrum uwagi znajduje się także północne wejście do Wiener Neustädter Hauptbahnhof, z oceną oddziaływania na środowisko w 2024 r. i otwarciem mostu drogowego B54 w Wiener Neustadt wczesnym latem 2024 r.

Kontynuacja prac na trasie zachodniej na trasie zachodniej trwają inwestycje, m.in. finalizacja prac na stacji Tullnerbach-Pressbaum i rozpoczęcie budowy nowego dworca w Maria Anzbach. Modernizacja stacji Gramatneusiedl jest kontynuowana. Trwa planowanie oceny oddziaływania na środowisko Flughafenspange, trasy o dużej przepustowości z lotniska w Wiedniu do Bruck an der Leitha. Skoncentruj się na Wiedniu i wzdłuż kolei regionalnych w Wiedniu kontynuowane są prace modernizacyjne na głównej linii kolei S-Bahn w Wiedniu, obejmujące rozbudowę peronów na przystankach Handelskai i Traisengasse.

Nieuchronnie zbliża się szeroko zakrojona modernizacja kolei regionalnych, obejmująca kontynuację prac na Kamptalbahn, modernizację i elektryfikację kolei Traisental i Erlauftalbahn, a także Mattersburger Bahn. Zrównoważony rozwój i planowanie przyszłości ÖBB podkreśla swoją pionierską rolę w zrównoważonym rozwoju i mobilności przyjaznej dla klimatu.

Inwestycje w systemy fotowoltaiczne mają w przyszłości zapewnić przyjazną dla środowiska energię słoneczną, a do 2030 roku ÖBB stawia sobie za cel zwiększenie udziału samowystarczalności w zakresie odnawialnych źródeł energii do 80%.