Alstom dostarczy DB Regio nowe pociągi o dużej pojemności

Alstom dostarczy DB Regio nowe pociągi o dużej pojemności

18 stycznia 2024 | Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Alstom dostarczy 18 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Max dla DB Regio AG. Zamówienie zaksięgowane w trzecim kwartale roku obrotowego 2023/24 obejmuje 9 pociągów trzywagonowych i 9 pociągów pięciowagonowych, które początkowo zaczną kursować na bardzo popularnej regionalnej linii ekspresowej RE1 między Hamburgiem a Rostockiem, w podsieci Morze Bałtyckie-Alster (OSTA) przy zmianie rozkładu jazdy w grudniu 2027 roku. Po elektryfikacji linii między Bad Kleinen i Lubeką oraz budowie łuku łączącego, pociągi będą kursować również do Lubeki. Coradia Max zastępuje poprzednią nazwę produktu Coradia Stream o wysokiej pojemności.

Nowy pociąg Coradia Max dla DB Regio AG. Fot. Alstom

 

"Zmiana mobilności na północy nabiera tempa. Dzięki naszym nowym piętrowym pociągom pomagamy DB Regio rozszerzyć usługi pasażerskie w krajach związkowych Hamburg, Szlezwik-Holsztyn i Meklemburgia-Pomorze Przednie w zrównoważony i nowoczesny sposób" - mówi Müslüm Yakisan, prezes Alstom Region DACH. "Coradia Max osiąga wysokie wyniki pod względem pojemności i komfortu, dostarczając najlepszych argumentów na rzecz bardziej ekologicznej mobilności koleją. Pasażerowie w północnych Niemczech mogą oczekiwać niezawodnych, przestronnych i pozbawionych barier pociągów".

Carsten Moll, prezes DB Regio Northeast: "Nasz Hanse-Express między Rostockiem, Schwerinem i Hamburgiem jest jedną z najważniejszych linii życia w regionie dla osób dojeżdżających do pracy i osób podróżujących na jednodniowe wycieczki. Cieszymy się, że wygraliśmy przetarg i z niecierpliwością czekamy na nowe pojazdy. Kraje związkowe inwestują w najnowocześniejsze pociągi, w których podróżni skorzystają na przykład z dodatkowej informacji pasażerskiej i poczekalni. Linie RE4 Lubeka - Schwerin i RE2 Lubeka - Rostock dodadzą więcej usług do Hanse Express".

"Dzięki transgranicznej podsieci OSTA krajów związkowych w przyszłości zostanie zakupionych 18 nowych, nowoczesnych pojazdów. Nowe pociągi, które po raz pierwszy będą miały wewnątrz i na zewnątrz wygląd kraju związkowego Meklemburgia-Pomorze Przednie, zaoferują naszym pasażerom przyjemną podróż między Morzem Bałtyckim a Alster z około 720 miejscami siedzącymi. Dzięki dodatkowym częstotliwościom i nowym trasom tworzymy bardziej przyjazną dla środowiska mobilność, która nadaje się do codziennego użytku i łączy północne regiony Niemiec z regionem metropolitalnym Hamburga" - mówi Daniel Bischof, dyrektor zarządzający VMV-Verkehrsgesellschaft Mecklenburg-Vorpommern mbH.

 

Wnetrze nowego pociągu Coradia Max dla DB Regio. Fot. Alstom

 

W porównaniu z pojazdami używanymi obecnie w Szlezwiku-Holsztynie i Hamburgu, nowe pociągi oferują pasażerom do 50% więcej miejsc siedzących między Büchen a Hamburgiem w godzinach szczytu. W Meklemburgii-Pomorzu Przednim, nowe linie z Rostocku i Schwerina do Lubeki będą korzystać z trzywagonowego zespołu trakcyjnego z 265 miejscami siedzącymi. Pięciowagonowy zespół trakcyjny z dwoma dodatkowymi piętrowymi wagonami środkowymi będzie miał łącznie 462 miejsca siedzące. Pociągi będą produkowane w zakładzie Alstom w Salzgitter.

Pojazdy rozwijają maksymalną dozwoloną prędkość 160 km/h i są wyposażone w fabryczny Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS), a także łączą w sobie wysoką pojemność i komfort. Dwie różne wysokości wejścia umożliwiają wygodny i wolny od ramp dostęp dla podróżnych o ograniczonej sprawności ruchowej na prawie wszystkich stacjach na liniach RE1, RE2 i RE4. Dzięki szerokiemu profilowi wagonu na górnym piętrze, pojazdy oferują również duże poczucie przestrzeni i większą swobodę ruchów. Ponadto bezpłatne Wi-Fi zapewnia szybki dostęp do Internetu, a specjalnie przystosowane okna zapewniają lepszy odbiór telefonu komórkowego podczas podróży.

Cechą charakterystyczną Coradii Max jest połączenie wagonów jedno- i dwupoziomowych. Optymalizuje to pojemność, elastyczność i dostępność. Pasażerowie korzystają z imponujących wrażeń z podróży pociągiem Coradia Max, zarówno na krótkich, jak i długich trasach. W całej Europie zamówiono już ponad 500 pociągów tego typu.