W przeliczeniu na pojazd, ETCS jest zdecydowanie najdroższym systemem ETCS dla Pendolino.Firma ČD-Telematika przywiozła prototyp pierwszej jednostki pendolino z europejskim systemem sygnalizacji ETCS na tor testowy ZC Velim.
Instalacja ETCS w pierwszej jednostce rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku i jest prowadzona przez ČMŽO - elektronika, podwykonawcę ČD-Telematika.
Ze względu na instalację systemu ETCS, jedna z jednostek jest zawsze wyłączona z eksploatacji. Nie powinno to jednak oznaczać, że pasażerowie będą przewożeni innym pociągiem zamiast planowanego pendolino. Instalacja odbędzie się jednak również w pozostałych jednostkach uszkodzonych po wypadku w Bohuminie w czerwcu 2022 r. Przewoźnik zdecydował w ubiegłym roku o włączeniu pięciu nieuszkodzonych wagonów do systemu wymiany ciężkich prac konserwacyjnych z innymi pendolino. System ten skróci okres ciężkiej konserwacji o jedną trzecią, z 90 do około 30 dni.
W przeliczeniu na pojazd, zakup systemu ETCS dla pendolino jest zdecydowanie najdroższy. Bezpieczniejsza eksploatacja będzie kosztować 59 milionów koron za sztukę. Powodem wysokiej ceny jest głównie niewielka liczba pojazdów, dla których koszty prototypu i testów zostaną uwzględnione w budżecie. Typowy koszt instalacji wynosi od 10 do 20 milionów koron.
Kontrakt został przyznany spółce ČD-Telematika za kwotę 413,9 mln CZK