Kolejowa zakopianka – dobra alternatywa w podróżach na ferie pod Tatry

Kolejowa zakopianka – dobra alternatywa w podróżach na ferie pod Tatry

26 stycznia 2024
PODZIEL SIĘ

Pasażerowie skorzystali już z blisko 800 bezpośrednich połączeń pociągiem do Zakopanego od chwili wznowienia w grudniu ruchu kolejowego. Kolejne nowe oraz zmodernizowane stacje i przystanki na kolejowej zakopiance zwiększyły dostępność i ułatwiają komunikację w przejazdach dalekobieżnych oraz regionalnych. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zapewniła krótsze i komfortowe podróże do stolicy Tatr.

 

Fot. PKP PLK

 

PLK SA zrealizowały już zasadniczą część robót, umożliwiającą przed świętami w grudniu ubiegłego roku wznowienie ruchu kolejowego i dojazd pociągiem do końcowej stacji Zakopane. Dzięki inwestycji zarządcy infrastruktury kolejowej pasażerowie szybciej dojeżdżają na Podhale, m.in. z Trójmiasta, Warszawy i z Krakowa. Podróż najszybszym pociągiem ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmuje ok. 2 godzin i 30/40 min.

Od 22 grudnia 2023 r., komfort w przejazdach kolejową zakopianką zapewniają 34 stacje i przystanki. Wśród nich są dodatkowe punkty zatrzymywania się pociągów, które dołączyły w grudniu: Bańska Niżna, Poronin Misiagi i Chabówka Stadion. Dostępność do kolei zwiększył także przed świętami dodatkowy przystanek Dąbrówka Jezioro Mucharskie, zrealizowany w ramach Rządowego Programu Przystankowego. Zmodernizowane oraz zupełnie nowe obiekty spełniają oczekiwania podróżnych pod względem dostępu oraz standardów obsługi. Perony są wyposażone w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne, oznakowanie oraz ścieżki dotykowe dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

 

Fot. PKP PLK 

 

Dokończenie prac inwestycyjnych na wiosnę, m.in. okołotorowych - pozwoli skrócić jeszcze o kilka minut czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godz.15 /20 minut.

Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97, 98, 99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,4 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.