Amtrak przyznaje kontrakt na budowę nowego tunelu Frederick Douglass w Baltimore

Amtrak przyznaje kontrakt na budowę nowego tunelu Frederick Douglass w Baltimore

06 lutego 2024 | Źródło: Amtrak / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Rozpoczęcie budowy tunelu zaplanowano na 2026 r.; inne działania w ramach programu są już w toku.

 

Fot. Amtrak
BALTIMORE - Amtrak osiągnął kamień milowy w programie budowy tunelu Frederick Douglass, wybierając spółkę joint venture Kiewit/J.F. Shea do budowy nowego, najnowocześniejszego tunelu dla kolei pasażerskiej, który będzie obsługiwał zelektryfikowane pociągi Amtrak i MARC.

"Jesteśmy o krok bliżej do odblokowania największego wąskiego gardła kolei pasażerskiej w korytarzu północno-wschodnim między Waszyngtonem a New Jersey" - powiedziała Laura Mason, wiceprezes Amtrak ds. realizacji inwestycji. "Nie byłoby to możliwe bez historycznego finansowania w ramach ustawy o inwestycjach infrastrukturalnych i miejscach pracy, a także ciągłego wsparcia ze strony administracji Biden-Harris, FRA i naszych partnerów finansowych w Departamencie Transportu Maryland, Maryland Transit Administration (MDOT MTA)".

Ta pokoleniowa inwestycja jest centralnym elementem programu Amtrak Frederick Douglass Tunnel, który zmodernizuje i przekształci około 10-milowy odcinek korytarza północno-wschodniego (NEC). Nowy tunel został nazwany na cześć przywódcy praw obywatelskich i abolicjonisty Fredericka Douglassa, pochodzącego z Maryland, którego 206. urodziny przypadają w tym miesiącu.

"Nowy tunel Fredericka Douglassa stworzy nowe możliwości dla mieszkańców Maryland i pomoże zabezpieczyć naszą przyszłość transportową" - powiedział gubernator Maryland Wes Moore. "Projekt ten stanowi ważny krok naprzód w naszej pracy nad budowaniem silnych ścieżek do pracy, zarobków i dobrobytu dla wszystkich - przy jednoczesnym inwestowaniu w krytyczną infrastrukturę w całym stanie. Jestem wdzięczny za partnerstwo administracji Biden-Harris i wszystkich interesariuszy, którzy zebrali się, aby urzeczywistnić tę wizję".

Nowy tunel, zlokalizowany na południe od stacji Baltimore Penn Station, będzie obsługiwał zelektryfikowane pociągi pasażerskie z dwoma równoległymi, jednotorowymi tunelami o długości około dwóch mil każdy. Będzie on również obsługiwał znacznie większe prędkości jazdy niż istniejący tunel, w którym pociągi są obecnie ograniczone do maksymalnej prędkości 30 mil na godzinę ze względu na ciasne zakręty.

Zakończenie całego programu zaplanowano na 2035 r. i zostanie on zrealizowany w ramach trzech głównych kontraktów budowlanych, które obejmują:

  • Wymiana pięciu mostów drogowych i kolejowych; budowa nowej infrastruktury kolejowej ( tory, sieć trakcyjna/zasilanie itp.); oraz budowa nowej, dostępnej dla osób niepełnosprawnych stacji West Baltimore MARC.
  • Budowa tunelu Frederick Douglass (obie rury)
  • "Wyposażenie" nowego tunelu w tory, systemy kolejowe i urządzenia wentylacyjne.
  • Łącznie inwestycje te poprawią czas podróży dla ponad 12 milionów pasażerów Amtrak i MARC, którzy korzystają z NEC. Kiedy tunel Frederick Douglass zostanie otwarty, będzie to pierwszy nowy tunel kolei pasażerskiej zbudowany na NEC od 1986 roku i pierwszy w Maryland od 1934 roku.

6 listopada 2023 r: Prezydent Biden ogłosił przyznanie 16,4 mld USD dotacji federalnych na projekty NEC, w tym do 4,7 mld USD na program Frederick Douglass Tunnel. Dzięki temu ogłoszeniu program jest teraz w pełni finansowany. Pozostała część budżetu programu zostanie sfinansowana ze składek Amtrak i stanu Maryland, a całkowity budżet programu wyniesie około 6 miliardów dolarów.

13 listopada 2023 r: Gubernator Maryland Wes Moore, pełniąca obowiązki sekretarza pracy USA Julie Su, senator USA Chris Van Hollen i Amtrak ogłosili zobowiązania Amtrak, miasta Baltimore i stanu Maryland do wspierania Baltimore Workforce Hub i zapewnienia wykwalifikowanej siły roboczej gotowej do obsługi głównych inwestycji infrastrukturalnych w Baltimore, takich jak Frederick Douglass Tunnel Program.

9 stycznia 2024 r: Amtrak zorganizował spotkanie społeczności w celu omówienia tymczasowego, rocznego przeniesienia Lafayette & Payson Park zaplanowanego na 2026 r. podczas budowy mostu. Amtrak poprosił również o opinie na temat planu i udogodnień w parku; opinie można przesyłać tutaj do 13 lutego.

Trzeci i ostatni kontrakt budowlany na "wyposażenie" tunelu Fredericka Douglassa w tory, systemy kolejowe i inne elementy zostanie ogłoszony w przyszłości, a jego przyznanie planowane jest na lata 2025/2026. Amtrak wkrótce wybierze również partnera wykonawczego, który będzie koordynował i wspierał pomyślną realizację programu.

Budowa nowego tunelu jest realizowana za pomocą innowacyjnej metody realizacji Construction Manager At-Risk (CMAR), która skraca czas realizacji projektu i umożliwia jednoczesne prowadzenie prac projektowych, przedkonstrukcyjnych i innych.