DB planuje dostarczyć łącznie 450 nowych pociągów dużych prędkości do 2030 roku.
Siemens ogłosił zakończenie dostawy w mediach społecznościowych. Ostateczny rachunek to 37 jednostek siedmiowagonowych, 50 jednostek 12-wagonowych i 50 jednostek 13-wagonowych. Modernizacja floty szybkich pociągów w Niemczech na pewno się nie zakończyła, przewoźnik zamówił kolejne setki składów.
Siemens dostarcza ICE 4 do Deutsche Bahn od 2016 roku, a pierwsze pociągi pasażerskie wyjechały na tory w grudniu 2017 roku. Dostawy nie obyły się bez problemów. Na przykład w 2019 r. dostawy zostały wstrzymane z powodu problemów z jakością spawania. Niektóre zakłady ówczesnego Bombardiera były również zaangażowane w produkcję, a końcowy montaż odbywał się w fabryce Siemensa w Krefeld.
Jednostki ICE 4 osiągają prędkość maksymalną 250 km/h w wersji z napędem na siedem kół i dłuższą prędkość maksymalną 265 km/h. W porównaniu z poprzednią generacją mają niższe zużycie energii trakcyjnej. W niemieckich oznaczeniach kolejowych to seria 412.
Czeski oddział Siemensa również uczestniczył w rozwoju pociągu dużych prędkości. "W przypadku pojazdów ICE 4 centrum rozwoju i projektowania współpracowało nad niektórymi elementami wnętrza, ale także, na przykład, nad projektem platformy podnoszącej dla osób niepełnosprawnych lub integracją przejść między wagonami. W obszarze kontroli sprzętu obejmowało to grupy wysokiego napięcia, pokładowe bistro, czujniki przeciwpożarowe oraz system oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego" - powiedział Roman Kokšal, szef Siemens Mobility w Czechach w 2018 roku.