UPS i CargoBeamer rozpoczynają zintegrowany transport do i z Niemiec za pośrednictwem Domo

UPS i CargoBeamer rozpoczynają zintegrowany transport do i z Niemiec za pośrednictwem Domo

22 marca 2024 | Źródło: www.ferrovie.info / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

UPS eksperymentuje z transportem kolejowym dla przesyłek między Niemcami a Włochami, aby zmniejszyć emisję CO2 na tej trasie o 54%.

 

Fot. Ferrovie.info

 

Projekt, zainicjowany we współpracy z CargoBeamer, wykorzystuje trasę kolejową Domodossola - Kaldenkirchen do połączenia węzłów UPS w Mediolanie i Herne w zachodnich Niemczech. Naczepy łączące huby z terminalami kolejowymi CargoBeamer w Niemczech i we Włoszech są w pełni wykorzystywane, transportując towary w obu kierunkach, co pozwala uniknąć pustych przejazdów.

Dzięki przejściu na transport kolejowy i optymalizacji trasy UPS spodziewa się zaoszczędzić około 1900 km na trasie Mediolan - Herne - Mediolan. W szczególności operacja ta pozwala na redukcję emisji CO2 o około 1,4 tony na dzień roboczy w porównaniu z konwencjonalnym transportem drogowym, przy rocznej redukcji o 350 ton. Projekt przyczynia się również do zmniejszenia natężenia ruchu, szczególnie na ruchliwych alpejskich trasach przejazdowych.

Uruchomienie transgranicznego projektu logistyki kolejowej między Niemcami a Włochami to znacznie więcej niż nowa trasa: to świadectwo naszego zaangażowania w zrównoważoną logistykę i odporne rozwiązania w zakresie łańcucha dostaw. To połączenie między Niemcami a Włochami stanowi nasz pierwszy krok w kierunku integracji transportu kolejowego w Europie" - powiedział Paco Conejo, dyrektor UPS na Europę Południową.

Celem UPS jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich zakresach 1, 2 i 3 swojej globalnej działalności do 2050 roku. Aby osiągnąć cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, globalna flota UPS obejmuje ponad 18 000 pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi, w tym prawie 1000 pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in.

Do 2023 roku firma UPS zakupiła 169 milionów galonów paliw alternatywnych (ponad 630 milionów litrów), co stanowi 28,8% całkowitego zużycia paliwa przez flotę drogową, w porównaniu z 26,5% w 2022 roku.