PKP CARGO S.A. przesuwa termin ogłoszenia raportów z działalności za 2023 rok.

PKP CARGO S.A. przesuwa termin ogłoszenia raportów z działalności za 2023 rok.

22 marca 2024 | Źródło: PKP Cargo
PODZIEL SIĘ

PKP CARGO S.A. przekłada na 23 kwietnia termin opublikowania jednostkowego i skonsolidowanego sprawozdania finansowego Spółki za 2023 r. z powodu zmian organizacyjnych po stronie audytora, które skutkują koniecznością podpisania aneksu do umowy. Podpisanie wskazanej umowy wymaga zgody Walnego Zgromadzenia PKP CARGO S.A. Z tego względu na 18 kwietnia 2024 r. zwołane zostanie Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PKP CARGO S.A.

 

Fot. PKP Cargo S.A.

 

Przełożenie terminu publikacji sprawozdań finansowych nastąpiło na skutek wniosku konsorcjum firm audytorskich: Grant Thornton Polska P.S.A. i Grant Thornton Frąckowiak P.S.A. z uwagi na zmiany organizacyjne, jakie zaszły po stronie audytora. Audytor wnioskował o zmianę wykonawcy prac z konsorcjum spółek GTP i GTF wyłącznie na GTP. Wniosek został uzasadniony zmianami organizacyjnymi po stronie spółek GTP i GTF. Dopiero po podpisaniu aneksu do Umowy GTP wyda sprawozdanie z badania jednostkowego i skonsolidowanego sprawozdania finansowego Spółki za 2023 rok, co nastąpi po pierwotnie zaplanowanej dacie publikacji raportu rocznego, tj. po 27 marca 2024 roku.

Zmiana Umowy w zakresie postulowanym przez Audytora wymaga zgody Walnego Zgromadzenia PKP CARGO S.A., mając na uwadze § 12 ust. 2 pkt 5 Statutu PKP CARGO S.A. Z tego względu na 18 kwietnia 2024 roku zwołane zostanie Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PKP CARGO S.A.

W związku z zaistniałymi okolicznościami Spółka jest zobligowana do przesunięcia daty przekazania do publicznej wiadomości raportu rocznego za miniony rok. Pozostałe terminy publikacji raportów okresowych w 2024 roku (za I, II i III kwartał) nie ulegają zmianie.

 

PKP CARGO zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce. W 2022 r. miała 5,39 mld zł skonsolidowanych przychodów.