DB Cargo uruchamia cyfrowy pociąg towarowy

DB Cargo uruchamia cyfrowy pociąg towarowy

02 kwietnia 2024 | Źródło: Zukunftbahn / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Wprowadzenie cyfrowego sprzęgu automatycznego (DAC) sygnalizuje znaczącą innowację w europejskim sektorze kolejowego transportu towarowego. Nowa technologia nie tylko obiecuje znaczny wzrost efektywności i wydajności, ale może również w znacznym stopniu przyczynić się do zmniejszenia emisji CO2.

 

Fot. DB Cargo

 

Ważny kamień milowy w kolejowym transporcie towarowym został osiągnięty przed Komisją Europejską w Brukseli: cyfrowy pociąg towarowy pomyślnie ukończył dwuletnie testy praktyczne. To przełomowe osiągnięcie zostało ogłoszone przez dr Sigrid Nikuttę, członka zarządu DB, podczas prezentacji pociągu. Dr Nikutta podkreśliła znaczenie tej technologii i jej potencjalne korzyści dla kolejowego transportu towarowego. Pomyślne testy praktyczne oznaczają początek wykorzystania tej technologii przez klientów.

Cyfrowy sprzęg automatyczny obiecuje przyspieszyć i zoptymalizować kolejowy transport towarowy. Dzięki cyfryzacji i automatyzacji procesu sprzęgania możliwe będzie przeniesienie większej ilości towarów z transportu drogowego na kolejowy. To z kolei pomoże stworzyć bardziej przyjazne dla klimatu łańcuchy dostaw i osiągnąć europejskie cele klimatyczne.

Kerstin Maria Rippel, dyrektor zarządzająca Niemieckiej Federacji Stali, podkreśla znaczenie Digital Automated Coupling dla przemysłu stalowego. Podkreśla, że wydajne rozwiązania logistyczne mają kluczowe znaczenie dla dostaw surowców i wysyłki produktów stalowych. Wprowadzenie DAK może znacząco przyczynić się do zwiększenia wydajności kolejowego transportu towarowego, a tym samym do bardziej wydajnych i przyjaznych dla klimatu łańcuchów dostaw.

DB, wraz z innymi europejskimi przedsiębiorstwami kolejowymi i partnerami z branży kolejowej, angażuje się w rozwój i wprowadzanie cyfrowego automatycznego sprzęgania. Prezentacja cyfrowego pociągu towarowego podczas "Connecting Europe Days" Komisji Europejskiej w Brukseli podkreśla znaczenie tej technologii dla dalszego rozwoju europejskiego systemu transportowego.

Cyfryzacja pociągów towarowych przynosi korzyści nie tylko dla transportu towarowego, ale także dla wszystkich klientów kolei. Dzięki DAK i ciągłym liniom zasilania i transmisji danych możliwe są wyższe prędkości, co prowadzi do lepszego dostosowania do transportu pasażerskiego, a tym samym do większej przepustowości sieci. Obiecuje to ogólnie bardziej wydajną i potężniejszą infrastrukturę kolejową dla Europy.