Żegnajcie stare wagony, nadszedł czas na nowe Railjety również we Włoszech

Żegnajcie stare wagony, nadszedł czas na nowe Railjety również we Włoszech

05 kwietnia 2024 | Źródło: www.ferrovie.info / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Cała flota pociągów obsługujących linię Włochy-Austria-Niemcy zostanie zastąpiona najnowocześniejszymi Railjetami nowej generacji.

 

Fot. Ferrovie.info

 

Wszystkie nowe pociągi Railjet zostaną uruchomione jesienią przyszłego roku, ale już 8 kwietnia dwa nowe wagony zaczną kursować na linii Brenner. Dziś ma miejsce inauguracja pierwszego przejazdu nowych składów. Wyruszą one z Monachium i dotrą do Werony o 17:39 na peron 1.

Punktem wyjścia było wsłuchanie się w potrzeby i życzenia podróżnych; ankieta wykazała, że podróżni chcą więcej prywatności i komfortu w pociągu. To właśnie ta potrzeba zrodziła pomysł na nowe Railjety" - mówi dr Marco Kampp, dyrektor zarządzający DB Bahn Italia - "które dzięki zaawansowanej technologii zapewnią pasażerom podróżującym naszymi wagonami nowoczesny komfort i wygodę.

Wszystkie cechy odzwierciedlają to, co zawsze było naszą filozofią. Podróżowanie z DB-ÖBB Railjet będzie zatem jeszcze bardziej synonimem komfortu, prostoty i zrównoważonego rozwoju, a pasażerowie będą mogli podróżować z Bolonii i Wenecji przez Weronę do Innsbrucka lub nawet dalej na północ do Monachium w supernowoczesnych, najnowocześniejszych wagonach".

"Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Railjet nowej generacji odbędzie dziś swoją pierwszą podróż z Monachium przez Innsbruck i Bolzano do Werony" - powiedziała dr Sabine Stock, członek zarządu ÖBB Personenverkehr AG. 

Nowy Railjet odpowiada najnowszym standardom technicznym i spełnia potrzeby naszych pasażerów. Więcej prywatności, jeszcze większy komfort, a także innowacje, takie jak strefy z przekąskami i powrót naszych popularnych przedziałów, gwarantują pierwszorzędne wrażenia z podróży".

Flota jest produkowana w Wiedniu, w jednym z największych zakładów produkcyjnych Siemens Mobility na świecie. Zespół projektowy, składający się z ÖBB, Siemensa i renomowanego brytyjskiego studia projektowego PriestmanGoode, przyjął innowacyjne podejście do projektowania pociągów. Ponad 500 miejsc siedzących będzie dostępnych zarówno w wagonach bezprzedziałowych  jak i w przedziałach, oferując większą prywatność osobom podróżującym służbowo i rodzinom. Ponieważ nie chodzi tylko o to, gdzie się siedzi, ale przede wszystkim jak się siedzi, wszystkie nowe Railjety są wyposażone w bardzo wygodne siedzenia.

Nie ma prefabrykowanych "skorup", ale każdy fotel jest indywidualnie regulowany i wyposażony w podnóżek, a podwójne siedzenia można przekształcić w rodzaj sofy za pomocą kilku prostych kroków. Ponadto niektóre fotele są lekko podwyższone, dzięki czemu bagaż jest zawsze w zasięgu wzroku: wygodnie i bezpiecznie schowany bezpośrednio pod siedzeniem.

W każdym fotelu, zarówno w 1. jak i 2. klasie, znajduje się gniazdko elektryczne i opcja ładowania przez USB. W rzędzie siedzeń możliwe jest bezprzewodowe ładowanie.

Wreszcie w pierwszej klasie fotele są wykonane z wysokiej jakości skóry i otoczone prawdziwym drewnem. Każdy pociąg ma 430 miejsc w klasie ekonomicznej, 86 miejsc w klasie pierwszej i 16 miejsc w klasie biznes.

Na pokładzie dostępne jest Wi-Fi. W wielofunkcyjnym wagonie znajdują się 3 miejsca dla wózków inwalidzkich z wygodnym wsiadaniem i wysiadaniem przez niskopodłogowe wejścia, 6 stojaków rowerowych dostępnych przez rampę rowerową oraz miejsce na narty i deski snowboardowe.

W klasie ekonomicznej i pierwszej jest wystarczająco dużo miejsca dla rodzin i więcej miejsca na wózki dziecięce dla tych, którzy chcą podróżować bez zakłóceń. Wreszcie, w pociągu znajduje się pokładowa restauracja ze stolikami i stołkami barowymi oraz 3 nowe strefy z przekąskami i automatami z jedzeniem.