Szwajcarski operator LEB zamawia od Stadlera cztery kolejne zespoły trakcyjne dla linii wąskotorowej

Szwajcarski operator LEB zamawia od Stadlera cztery kolejne zespoły trakcyjne dla linii wąskotorowej

10 kwietnia 2024 | Źródło: Stadler Rail / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Szwajcarski operator kolejowy Lausanne-Echallens-Bercher (LEB) nadal koncentruje się na modernizacji i zwiększaniu przepustowości swoich usług transportu publicznego. W ramach tego LEB zamawia od Stadlera cztery kolejne zespoły trakcyjne Be 4/8 dla sieci o rozstawie szyn 1000 mm. Opcja call-off jest częścią umowy dostawy podpisanej w 2017 roku. Pierwsze sześć zespołów trakcyjnych tego samego typu zostało dostarczonych w 2019 roku. Podobnie jak poprzednie modele, nowe zespoły trakcyjne będą w całości produkowane w fabryce Stadlera w Bussnang w Szwajcarii.

 

Fot. Stadler Rail

 

Vaud LEB i Stadler podpisały umowę na dostawę czterech dodatkowych trzywagonowych zespołów trakcyjnych Be 4/8 dla linii wąskotorowej (1000 mm). Jest to opcja wykupu, która jest częścią umowy na dostawę sześciu pojazdów tego samego typu podpisanej w 2017 roku. Sześć już zamówionych pojazdów kursuje na linii LEB Lausanne - Echallens - Bercher od 2019 r. i zapewnia osobom dojeżdżającym do pracy idealny dostęp do centrum Lozanny. Dzięki czterem nowo zamówionym zespołom trakcyjnym LEB i Stadler dalej rozwijają lokalne usługi transportowe w regionie Lozanny i Grosde-Vaud.

Cztery nowe pojazdy zostały już zatwierdzone do eksploatacji jako pojazdy czteroczęściowe, aby umożliwić rozszerzenie całej serii o dodatkowy wagon pośredni, a tym samym zwiększyć możliwości transportowe. 

Podpisanie tego opcjonalnego zamówienia po raz kolejny potwierdza zdolność Stadlera do zaspokajania potrzeb każdego klienta poprzez najwyższy poziom dostosowania i jakości produktów szytych na miarę.

Christian König, dyrektor sprzedaży na Szwajcarię w Stadler: "Honorując tę opcję, z powodzeniem kontynuujemy 15-letnią współpracę między LEB i Stadler. Cieszymy się, że możemy przyczynić się do odnowienia taboru LEB i zwiększenia usług transportu publicznego w regionie."

Dla Oliviera Bronnera, dyrektora zarządzającego LEB, zamówienie tych czterech dodatkowych pojazdów jest ważnym krokiem w rozwoju usługi: "Dzięki wzmocnionej flocie możemy zaoferować większą przepustowość. Wprowadzenie 10-minutowego połączenia między Echallens a Lozanną w godzinach szczytu jest jednym z naszych celów na rok 2030". 

Indywidualne rozwiązanie firmy Stadler

Trójczłonowe zespoły trakcyjne typu Be 4/8 to nowoczesne, komfortowe pociągi miejskie, w których ponad 60% stanowią części niskopodłogowe. Cztery przesuwne drzwi umieszczone na końcach wagonu niskopodłogowego zapewniają szybką wymianę pasażerów. Każdy wagon posiada również wielofunkcyjny przedział, który może być wykorzystany np. dla wózków dziecięcych i rowerów. Pasażerom o ograniczonej mobilności dostępne są przedziały dla niepełnosprawnych (IV) w każdym końcowym wagonie. Pojazdy mają długość 44,8 metra, oferują 106 miejsc siedzących i są zaprojektowane do osiągania maksymalnej prędkości 90 kilometrów na godzinę. Cztery nowe pojazdy zostaną wyposażone w zoptymalizowane systemy klimatyzacyjne działające na ekologiczny czynnik chłodzący.