Przewoźnik kolejowy należący do Grupy Lotos ma kontrakt ze światowym producentem maszyn rolniczych - firmą New Holland. Lotos Kolej obsługuje stałą linię do Turcji, na której przewozi kombajny produkowane przez zakład New Holland w Płocku. Przewóz odbywa się we współpracy z innymi przewoźnikami międzynarodowymi.
Firma New Holland należy do firmy CNH Global, która jest częścią Fiat Group. Sprzęt rolniczy produkowany pod marką New Holland jest sprzedawany na całym świecie.
Spółka Lotos Kolej jeszcze w 2003 r. dysponowała 6 lokomotywami manewrowymi i była w stanie przewieźć niecałe 200 tys. ton towarów rocznie. Obecnie firma zarządza łącznie około stu lokomotywami elektrycznymi i spalinowymi, z których jedna trzecia to nowoczesne pojazdy takich producentów, jak Bombardier czy Voith. Lotos Kolej, jako jedyny przewoźnik obok PKP Cargo, posiada dzisiaj możliwości realizacji przewozów pojedynczych przesyłek wagonowych na głównych liniach kolejowych w Polsce. Oprócz nowoczesnego taboru spółka zarządza zelektryfikowaną stacją zakładową w Gdańsku Olszynce oraz dysponuje nowatorskim, informatycznym systemem logistyki kolejowej (SLK), który umożliwia monitoring przesyłek w czasie rzeczywistym (za pomocą systemu GPS) i pozwala optymalizować koszty przewozów. Zastosowanie tego rozwiązania przynosi spółce co roku znaczne oszczędności.
Wkrótce Lotos Kolej uruchomi najnowocześniejszy w Polsce system hermetycznego i automatycznego mycia oraz czyszczenia cystern.
Poniżej przedstawiamy film z odjazdu pociągu Lotos Kolej z dwoma cysternami firmy Orlen oraz z 16 kombajnami firmy New Holland ze stacji Sosnowiec Dańdówka.