Co ma kolej do zbiornika w Świnnej Porębie?

Co ma kolej do zbiornika w Świnnej Porębie?

21 czerwca 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Okazuje się, że wiele. Bez położenia dziewięciu kilometrów nowych torów trwająca od 25 lat budowa zbiornika wodnego w Świnnej Porębie nie zostanie ukończona. Premier Donald Tusk obiecywał zakończenie inwestycji w 2013 r. Jednak według Ministerstwa Środowiska jest to nierealne. Poślizg wyniesie co najmniej rok – informuje „Gazeta Krakowska”.

Fot. Gambitek, Wikimedia

Opóźnienie spowodowane jest koniecznością przeniesienia na prawy brzeg Skawy linii kolejowej z Krakowa do Zakopanego, bo jej fragment biegnie po dnie budowanego zbiornika wodnego. A prace wciąż stoją w miejscu.

Termin rozpoczęcia przebudowy torów wyznaczono najpierw na luty tego roku, potem marzec, a teraz mówi się o końcu lipca.

- W 2011roku dostaliśmy decyzję lokalizacyjną, ale czekamy jeszcze na pozwolenie na budowę, a to może potrwać - wyjaśnia dziennikarzom gazety, Piotr Jamka, zastępca dyrektora z Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie, który jest inwestorem zapory.

Nowe tory, nasyp i dwa mosty zbuduje firma Koldromost. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe.

Dopiero po włączeniu nowych torów do linii Kraków - Zakopane starą linię rozbierze RZGW. Przełożenie linii kolejowej oraz uzyskanie pozostałych decyzji w sprawie zbiornika ma nastąpić do końca 2014 roku.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Polskie akcenty na Czech Raildays 2012 Polskie akcenty na Czech Raildays 2012
Następny artykuł Kontenery pojadą z Trójmiasta do Berlina? Kontenery pojadą z Trójmiasta do Berlina?