Dziś, 2 lipca 2012 roku na peronie 1. Dworca Centralnego w Warszawie, o godz. 11.00 odbędzie się premiera kampanii artystyczno-społecznej — „Janusz Korczak – dzieci współcześnie niczyje”. Swoją obecność na premierze potwierdziła patronka akcji – Jolanta Kwaśniewska.
Projekt jest częścią ustanowionego decyzją Sejmu RP roku Janusza Korczaka. Patronat honorowy kampanii społecznej objęła Jolanta Kwaśniewska.
Partnerem strategicznym akcji jest Grupa PKP oraz dworcowa Galeria OPEN.
„Janusz Korczak – dzieci współcześnie niczyje” to Visual Art zrealizowany z udziałem aktorów – dzieci, sportretowanych na podobieństwo ich rówieśników z czasów pedagogicznej działalności dr Janusza Korczaka. W lipcu, w kilku polskich miastach (Warszawa, Poznań, Gdynia, Wrocław, Kraków) będzie można obejrzeć multimedialną aranżację artystyczną na peronach dworców kolejowych. Sztuka żyjąca w przestrzeni publicznej to subtelna forma dialogu z przechodniami, pozostawiająca dużą swobodę odbioru ale jednak zmuszająca do refleksji i reakcji. Taki jest właśnie cel twórców projektu, którzy poprzez niekonwencjonalne, kreatywne formy twórczego przekazu chcą zwrócić uwagę na ważné społecznie zagadnienia. To rodzaj sztuki relacyjnej w przestrzeni społecznej.
Za reżyserię i realizację artystyczną projektu odpowiada Karolina Fender-Noińska, inicjatorka produkcji filmowej „Jajkofilm”, autorka wielu aranżacji multimedialnych, scenografii wizualnych oraz krótkich form filmowych prezentowanych zarówno w Polsce, jak i na świecie. Partnerem artystycznym i współtwórcą projektu jest Jaga Hupało, która odpowiada za kostiumy oraz wizerunek młodych aktorów. Autorem zdjęć do części filmowej kampanii jest utalentowany debiutant Krzysiek Maślejak. Twórcą plakatu będącego czytelną informacją o kampanii, obok której nie można przejść obojętnie, jest Tomek Sikora – światowej sławy fotograf, autor kilkudziesięciu międzynarodowych wystaw i wydawnictw autorskich.