Zmiany kadrowe w zarządach spółek PKP

Zmiany kadrowe w zarządach spółek PKP

03 lipca 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Sześć zamiast dziesięciu – tyle osób łącznie będzie kierować PKP Cargo i PKP Intercity. Reorganizacja w zarządach spółek Grupy PKP ma poprawić ich efektywność biznesową i jakość działania z punktu widzenia klientów.

Fot. istockphoto.com

W zarządach obu spółek prezesi pozostaną na swoich dotychczasowych stanowiskach: w PKP Cargo Wojciech Balczun i Janusz Malinowski w PKP Intercity.

W zarządzie towarowej spółki Grupy PKP pozostanie również Marek Zaleśny, odpowiedzialny za pion biznesowy. Do zarządu dołączy nowa osoba – Łukasz Boroń, który zajmie się w PKP Cargo finansami.

Z kolei w PKP Intercity do zarządu zostali powołani Marcin Celejewski, kierujący pionem biznesowym i Paweł Hordyński, odpowiedzialny za finanse firmy.

- Zmiany w zarządach spółek to pierwszy krok w procesie restrukturyzacji Grupy PKP – mówi Jakub Karnowski, prezes zarządu PKP S.A. - Zmiany te mają w znaczący sposób usprawnić ich działanie, zarówno w sferze biznesowej, jak i finansowej, co w perspektywie znajdzie odzwierciedlenie zarówno w trwałym budowaniu dobrych relacji z klientami, jak i poprawie wyników finansowych tych firm – dodaje.

Łukasz Boroń jest absolwentem Finansów i Bankowości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada ponad 10- letnie doświadczenie w zakresie doradztwa w procesach restrukturyzacji, fuzji, przejęć, wycen i finansowania firm z Europy Środkowo-Wschodniej. Karierę zawodową rozpoczął od pracy w polskiej spółce konsultingowej ACCESS 2. Przez cztery lata pracował w międzynarodowej firmie konsultingowej KPMG Corporate Finance, gdzie jako wicedyrektor działu odpowiadał za doradztwo przy transakcjach fuzji i przejęć, wycenach i restrukturyzacji. Od 2011 roku był wicedyrektorem Erste Group Bank AG Investment Banking w Wiedniu, gdzie również odpowiadał za procesy, związane z fuzjami i przejęciami.

Paweł Hordyński jest absolwentem Finansów i Bankowości w Szkole Głównej Handlowej
w Warszawie, Zarządzania i Marketingu na UW oraz studiów MBA na uniwersytecie w Illinois. Posiada bogate doświadczenie w zakresie finansów i zarządzania. Zajmował się optymalizacją kosztów i restrukturyzacją w firmach produkcyjnych. Uczestniczył  w procesach negocjacji i przejęć podmiotów branży mediowej. Posiada wieloletnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych w firmach polskich i zagranicznych, jak: TERMISIL Huta Szkła Wołomin S.A., MANPOWER Polska Sp. z o.o., MATERNE Polska Sp. z o.o. czy spółkach notowanych na GPW, jak: FAM Grupa Kapitałowa S.A. i Platforma Mediowa Point Group S.A. (wydawca WPROST, Machina, FILM).

Marcin Celejewski jest absolwentem zarządzania i marketingu w Szkole Głównej Handlowej
w Warszawie i doktorantem w Kolegium Zarządzania i Finansów. W  dotychczasowej karierze zawodowej odpowiadał za budowę i zarządzanie planami strategicznego rozwoju biznesu w firmach polskich i zagranicznych. Z powodzeniem tworzył strategie sprzedaży, politykę cenową i zarządzał innowacyjnymi kontraktami handlowymi.  Był dyrektorem siatki połączeń PLL LOT w Warszawie, odpowiedzialnym za głęboką restrukturyzację spółki.  Odpowiadał również za zarządzanie i wyniki finansowe PLL LOT w Portugalii i Hiszpanii, zwiększając znacząco pozycję rynkową firmy. Jako menadżer marketingu i sprzedaży w Qatar Executive (Qatar Airways) opracował i wdrażał strategię handlową nowego podmiotu na rynku. Budował i zarządzał międzynarodowymi strukturami sprzedaży firmy. Był również dyrektorem marketingu i sprzedaży w spółce FIEGE Polska