Niewielki spadek punktualności pociągów pasażerskich

Niewielki spadek punktualności pociągów pasażerskich

03 sierpnia 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W drugim kwartale 2012 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 93,28 proc. W porównaniu do  pierwszego kwartału bieżącego roku to spadek o 0,8 proc.

Fot. Kuba Batorowicz

W analizowanym okresie przewoźnicy uruchomili łącznie 383,7 tys. tras, z czego 83 tys. (21,6%) stanowiły pociągi opóźnione na przybyciu. Średni czas opóźnień, z włączeniem opóźnień do 5 minut, nieznacznie wzrósł i wyniósł 8 minut i 28 sekund. O około 33% spadła liczba pociągów opóźnionych do 5 minut. Opóźnione od 5 do 60 minut stanowiły 29,5% (24,5 tys.), od 1 do 2 godzin - 1,2% (1 tys.) oraz powyżej 2 godzin - 0,37% (311).

Poziom punktualności w Polsce kształtował się na podobnym poziomie jak np. w Wielkiej Brytanii, gdzie w czerwcu 2012 roku wyniósł około 92,9%. Do wyliczenia powyższego wskaźnika brytyjski zarządca infrastruktury Network Rail przyjmował większą tolerancję opóźnień pociągów, w tym w komunikacji regionalnej - przekraczających 5 minut, w komunikacji dalekobieżnej - 10 minut.

Przypomnijmy: w opublikowanym raporcie UTK za pierwszy kwartał 2012 r. punktualność kolejowych przewozów pasażerskich wyniosła 94,09 proc. Jest to wzrost o ponad 4 proc. względem całego 2011 roku.

Poziom punktualności przewoźników pasażerskich (opóźnienia powyżej 5 minut)

 

I kwartał 2012

II kwartał 2012
ogółem 94,09% 93,28%
PKP Intercity 85,78% 83,82%
Przewozy Regionalne 94,73% 93,43%
Koleje Mazowieckie - KM 89,89% 91,23%
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście 98,67% 98,69%
Szybka Kolej Miejska w Warszawie 92,97% 92,50%
Warszawska Kolej Dojazdowa 99,50% 99,21%
Koleje Dolnośląskie 96,13% 96,64%
Koleje Śląskie 94,31% 86,99%
Koleje Wielkopolskie 96,91% 97,48%
Arriva RP 96,85% 96,67%
UBB GMBH 99,20% 98,24%