Olsztyn: Partnerstwo (nie)Publiczno – Prywatne?

Olsztyn: Partnerstwo (nie)Publiczno – Prywatne?

17 sierpnia 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Olsztynie coraz bliżej realizacji. Radni podjęli już uchwałę, dotyczącą przygotowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla okolic dworca. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace budowlane przy wspólnym projekcie PKP i Retail Provider ruszą w drugim kwartale 2013 roku.

Wiz. Retail Provider

Długo oczekiwana uchwała otwiera drogę inwestorowi projektu, spółce Retail Provider, do podjęcia dalszych kroków w zakresie realizacji inwestycji. Według Tomasza Andryszczyka, rzecznika inwestora, jeśli miejscowy plan zagospodarowania będzie gotowy na przełomie roku 2012/2013, to po ogłoszeniu go przez wojewodę nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozpocząć prace budowlane w drugim kwartale przyszłego roku.

Miesiąc temu inwestor rozpoczął komercjalizację galerii, która, obok dworca kolejowego i autobusowego, ma stanowić kolejny element zintegrowanego centrum.

- Otrzymaliśmy już kilkanaście zgłoszeń najemców – mówi Tomasz Andryszczyk, rzecznik spółki Retail Provider. – Są to firmy, związane z sektorem spożywczym, branżą restauracyjno – barową i perfumeryjną,  jak również apteki, siłownie, czy kina. Wynajmem powierzchni są również zainteresowani lokalni przedsiębiorcy – dodaje.

Inwestycja ma być finansowana w 100 proc. ze środków własnych inwestora, choć nie wyklucza on pozyskania w przyszłości partnera, który partycypowałby w kosztach projektu.

Wspólne przedsięwzięcie inwestora i PKP S.A. nosi znamiona formuły Partnerstwa Publiczno – Prywatnego, choć formalnie, w świetle obecnych zapisów w ustawie nią nie jest.

- Otwieramy wspólną przestrzeń, która ma generować potoki pasażerów - tłumaczy Tomasz Andryszczyk, rzecznik inwestora. - PKP zyska w ten sposób nowy dworzec PKP, bez potrzeby angażowania kapitału w inwestycję.

Natomiast w sprawie podziału zysków z działalności komercyjnej, czyli głównie z galerii handlowej, inwestor prowadzi jeszcze negocjacje z przedstawicielami PKP S.A.

Przypomnijmy: Do połowy 2014 roku na terenie Olsztyna ma powstać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne, czyli nowy dworzec kolejowy oraz autobusowy zintegrowany z komunikacją tramwajową, galeria handlowa o powierzchni 45 tys. mkw najmu oraz parking na 900 miejsc postojowych. Koszt inwestycji szacuje się na 115 mln euro. 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Niska frekwencja na linii Rzeszów - Lublin Niska frekwencja na linii Rzeszów - Lublin
Następny artykuł Gdynia: złodzieje zakłócili ruch pociągów SKM Gdynia: złodzieje zakłócili ruch pociągów SKM