„Rzeczpospolita”: Polacy dumni z Solarisa

„Rzeczpospolita”: Polacy dumni z Solarisa

21 sierpnia 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Według czytelników "Rzeczpospolitej" nie tylko Mazury, pierogi, Wawel, Bitwa pod Grunwaldem, ale także... autobusy marki Solaris są powodem do dumy. Pojazdy podpoznańskiego producenta znalazły się w piątce polskich marek kojarzących się z naszym krajem - obok wódki Żubrówki, gry komputerowej "Wiedźmin", czekolady Wedel oraz koncernu miedziowego KGHM.

Fot. Solaris

Czytelnicy dziennika w specjalnym głosowaniu na Facebooku wskazali 25 powodów, dla których Polacy powinni odczuwać dumę. Swoje głosy oddawali w pięciu kategoriach: miejsca, budowle, wydarzenia związane z Polską, jedzenie oraz marki, które kojarzą się z naszym krajem. W kategorii marki trzy pierwsze miejsca zajęły produkty z rynku B2C (firma dla klienta). Solaris został wybrany pierwszą marką z segmentu B2B (firma dla firmy), której wizerunek pozytywnie łączy się z naszym krajem.

W kategorii "najciekawsze miejsce" wygrały Mazury, otrzymując prawie dwukrotnie więcej punktów, niż zdobywca drugiego miejsca - miasto Kraków. Zwycięzcami w pozostałych kategoriach okazali się: Zamek Królewski na Wawelu, pierogi oraz Bitwa pod Grunwaldem - jako wydarzenie, które najbardziej kojarzy się z Polską.

- Wyróżnienie naszej firmy przez czytelników dziennika "Rzeczpospolita" dowodzi tego, iż marka Solaris na dobre wpisała się w katalog polskich produktów - mówi Małgorzata Olszewska, członek zarządu firmy, dyrektor pionu sprzedaży i marketingu.

Spółka Solaris Bus & Coach jest czołowym w Europie, polskim producentem autobusów oraz pojazdów szynowych. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wyprodukowała niemal 10 tys. autobusów i trolejbusów, które jeżdżą po drogach 25 krajów w ponad 350 miastach. Solaris Bus & Coach specjalizuje się w produkcji najnowocześniejszych autobusów miejskich oraz międzymiastowych, oferując największą na świecie gamę autobusów hybrydowych.

Firma zajmuje się równiez produkcją tramwajów Tramino. Pierwszy z nich został zaprezentowany po raz pierwszy w 2009 roku. W maju tego roku zakończono realizację pierwszego kontraktu obejmującego dostawę 45 niskopodłogowych Tramino do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu. Z kolei w połowie 2013 roku pięć Tramino zawita do Jeny. Będą to pierwsze polskie tramwaje na rynku niemieckim.