Trwają odbiory techniczne Flirta EN75-003

Trwają odbiory techniczne Flirta EN75-003

06 września 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Flirt EN75-003, który 20 sierpnia wrócił z naprawy wykonywanej w szwajcarskim zakładzie Stadlera jest obecnie sprawdzany przez Transportowy Dozór Techniczny. Odbiór ma zakończyć się w ciągu kilku dni. Dopiero wówczas Flirt przejdzie testy w zakresie bezpieczeństwa pojazdu.

Fot. Patryk Farana

Pojazd, który jest własnością Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, przebywa w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych, gdyż przewoźnik był jego ostatnim użytkownikiem. Zanim Flirt trafi z powrotem do Urzędu, marszałek Adam Matusiewicz chce mieć pewność, że jest w idealnym stanie.

- Czekamy na sygnał z PR w sprawie przekazania nam Flirta po zakończonej umowie dzierżawy - mówi Aleksandra Marzyńska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

- Nie została określona konkretna data przekazania Flirta EN75-003 właścicielowi przez Przewozy Regionalne. Nastąpi to najwcześniej jak tylko możliwe – zaznacza Katarzyna Mirowska, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.

Pojazd czeka obecnie na zakończenie odbioru przez Transportowy Dozór Techniczny. Nastąpi to w najbliższych dniach.

W ostatnim czasie nasi czytelnicy widzieli go jak stał „pod chmurką” przed halą Zakładu PR. Nie ma jednak obawy, że w ten sposób niszczeje. Jak zapewnia Katarzyna Mirowska, może on stać zarówno na torze 201 (w hali), jak i na torze 205 (przed halą). 

Po zakończeniu odbioru technicznego przez TDT, Flirt EN75-003 przejdzie testy na Centralnej Magistrali Kolejowej w zakresie bezpieczeństwa pojazdu. - Po zakończeniu testów zostanie ustalony z Urzędem Marszałkowskim termin przekazania pojazdu właścicielowi – mówi rzecznik PR.

EN75-003 uległ wykolejeniu 18 sierpnia 2010 roku. Do wypadku doszło ok. godz. 10.50 na trasie Katowice – Tychy (linia nr 139) w okolicach Mąkołowca. Przyczyną wypadku była nadmierna prędkość na rozjeździe kolejowym. Na szczęście żaden z pasażerów nie został poszkodowany. Skład uległ jednak sporemu zniszczeniu. Konieczna była naprawa systemów hydraulicznych, elektrycznych i elektronicznych, wózków, podwozia, poszycia i malatury.