Niemcy modernizują pociągi dalekobieżne

Niemcy modernizują pociągi dalekobieżne

05 października 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Koleje Niemieckie konsekwentnie modernizują swoje pociągi dalekobieżne Intercity. Wczoraj w Hamburgu Deutsche Bahn przedstawiło pierwszy zmodernizowany skład, który zacznie wozić pasażerów między Hamburgiem a Kolonią. W sumie inwestycja realizowana przez następne 12 lat będzie kosztować DB 250 mln euro.

Fot. Przemysław B. Jezierski

W ramach przedsięwzięcia zwiększy się komfort jazdy aż 770 pociągów Intercity. Ponadto wydłużona zostanie żywotność pociągów. Jak zapewniają Koleje Niemieckie zmiana jakościową nastąpi już od 9 grudnia, kiedy to wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów. W pierwszej kolejności odczują to pasażerowie jeżdżący na bardzo popularnej trasie Hamburg – Kolonia – Mainz i dalej do Frankfurtu n. Menem lub do Stuttgartu. Tylko na samym odcinku Hamburg – Kolonia 80 proc. składów będą stanowić zmodernizowane pociągi Intercity.

Modernizacja pociągów międzymiastowych obejmuje remont łącznie 46 tys. miejsc. W pierwszej klasie do dyspozycji podróżnych będzie skórzana tapicerka, zaś w drugiej aksamitna. Przybędzie gniazd elektrycznych, stolików przy siedzeniach, a na podłodze zostanie rozłożonych w sumie 42 tys. metrów kwadratowych dywanu. Wagon restauracyjny znajdujący się w składzie otrzyma nowy, bardziej elegancki wygląd. Pomyślano też o rodzicach z małymi dziećmi oraz osobach niepełnosprawnych. Specjalnie dla nich stworzono pomieszczenie, w którym znajduje się miejsce do przewijania niemowląt, wyposażone w poręcze i uchwyty dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Ponadto modernizację przejdą też niektóre urządzenia takie , jak drzwi, system klimatyzacji oraz zasilania.

Szczególnym wyzwaniem dla realizacji projektu jest fakt, że Deutsche Bahn dysponuje  różnymi typami pociągów. Cała flota DB składa się z 34 odmiennych konstrukcji wykonanych w różnych wariantach. Część pojazdów pochodzi jeszcze sprzed 40 lat.

Modernizacja pociągów Intercity jest częścią kompleksowego planu modernizacji DB. Oprócz pociągów Intercity przedsięwzięcie obejmie 44 pociągi ICE 2 i 16 ICE 3 kategorii Express Intercity oraz 27 regionalnych składów piętrowych. W ciągu dwunastu lat niemiecka kolej zamierza przeznaczyć na odnowę taboru zawrotną sumę 12 miliardów euro. Większą część tej kwoty zostanie przeznaczona na budowę ok. 300 pociągów serii ICx, które mają zacząć obsługiwać połączenia na sieci DB w 2016 r.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Spytkowice zostaną bez pociągów Spytkowice zostaną bez pociągów
Następny artykuł W Poznaniu samochody blokują tramwaje W Poznaniu samochody blokują tramwaje