Trójmiasto: pociągi SKM pojadą rzadziej

Trójmiasto: pociągi SKM pojadą rzadziej

12 października 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W związku z pracami modernizacyjnymi realizowanymi w infrastrukturze przystanku osobowego Gdańsk Żabianka, w okresie 16-30 października 2012 r., wprowadzony zostaje zmodyfikowany rozkład jazdy pociągów.  Rozkład ten zakłada ograniczenie częstotliwości kursowania pociągów SKM na odcinku Gdańsk Oliwa – Sopot.

Fot. Dominik Skudlarski

Od 16 do 30 października pociągi SKM pojadą w dni robocze w godzinach szczytu na odcinku Gdańsk Główny - Gdańsk Oliwa co 10 minut, (poza szczytem co 15 min) Gdańsk Oliwa - Sopot co 20 minut, (poza szczytem co 30 min.)  Sopot - Gdynia Chylonia co 10 min. (poza szczytem co 15 minut).
Pociągi SKM w dni robocze w relacji bezpośredniej Gdańsk Główny – Wejherowo  będą kursowały z częstotliwością co około 20 minut w godzinach 06:00 do godz. 09:00 oraz od godz. 13:30 do godz. 18:00 (obecnie co 7,5 minuty). W godzinach pozaszczytowych pociągi bezpośrednie w relacji Gdańsk Główny – Wejherowo będą kursowały z częstotliwością co około 30 minut. (obecnie co 15 minut).

Zmiana powyższa, powodująca okresowe pogorszenie oferty rozkładu jazdy pociągów PKP SKM wymuszona została pracami inwestycyjnymi realizowanymi przez SKM w zakresie modernizacji peronu na stacji Gdańsk Żabianka oraz częściowo peronu Gdańsk Wrzeszcz – na skutek prac realizowanych w zakresie modernizacji peronu wraz z infrastrukturą obiektów inżynieryjnych (wymiana płyt podtorowych oraz wydłużenie przejścia podziemnego na nowobudowany przez P.B. Górski peron SKM) na tej stacji.

Modernizacje obu tych peronów realizowane są w ramach projektu „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”. Wprowadzenie organizacji robót wymuszające dwutygodniowy okres zamknięcia najpierw toru nr 501 a następnie toru 502 szlaku Gdańsk Oliwa – Sopot, jest spowodowane następującymi czynnikami.

SKM zapewnia, że w okresie zamknięcia zapewni należytą realizację rozkładu jazdy, zapewni właściwą długość składów pociągów, ciągły monitoring obsługi podróżnych oraz obsługę informacyjna pasażerów na właściwym poziomie (właściwa częstotliwość komunikatów megafonowych, prosty, jasny przekaz, informacja bezpośrednia na peronie, właściwa współpraca z mediami, klarowne i dobrze widoczne komunikaty na stronie internetowej Spółki oraz na tablicach ogłoszeń na peronach).

Odnośnie zaplanowania w jednym terminie obu remontów PKP SKM w Trójmieście informuje, że wynikają one z przyjętego harmonogramu, który jest m.in. wynikiem podjętych decyzji o nie rozpoczynaniu prac na obiektach kolejowych przed rozgrywkami Mistrzostw Europy Euro 2012, w sytuacji gdyby prace te nie mogły być zakończone do dnia 30 maja 2012r. Ponadto spółka jest zobowiązana do wydatkowania do 15 grudnia 2012 przyznanych jej środków z Funduszu Kolejowego.

Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronie PKP SKM w Trójmieście.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł PNiUIK: inwestycja na czas PNiUIK: inwestycja na czas
Następny artykuł Koleje Śląskie uruchomiły dodatkowe pociągi Koleje Śląskie uruchomiły dodatkowe pociągi