YuXinOu (Chongqing) Logistics uruchomiło pierwszy pociąg z Chin do Polski i Niemiec przy wykorzystaniu międzynarodowych listów przewozowych, które pomogą skrócić czas przejazdu kontenerów o dwa dni. Czy się uda? To się okaże.
Na początku września informowaliśmy o rozpoczęciu działalności operacyjnej przez podmiot joint venture YuXinOu (Chongqing) Logistics, który chce uruchamiać pociągi z Chin do Niemiec, m.in. przez Polskę. Aktualnie podmiot ten wyprawił pierwszy pociąg kontenerowy z Chin do Europy wykorzystując list przewozowy CIM i list kolejowy SMGS.
Dzięki wykorzystaniu międzynarodowych dokumentów przewozowych zgodnych ze standardami OTIF i OSJD przewoźnik może skrócić czas przejazdu do Europy, ponieważ nie będą potrzebne dodatkowe wpisy w dokumentacji na graniach.
Pociąg kontenerowy wyjechał w podróż z chińskiego miasta Chongqing do Polski i Niemiec 31 października. W składzie są 42 kontenery z towarami klientów, wśród których są potentaci na rynku elektroniki jak ASUS i Acer.
Uruchomienie pociągów z Azji do Europy wymaga od rosyjskiej spółki Russian Railways Logistics współpracy z kazachskim Kaztransservice i białoruskim Belintertrans. Kooperantom zależy na skróceniu postojów pociągów w kazachskim Dostyku i w polskich Małaszewiczach. Aktualny czas przejazdu pociągu z Chongqing do niemieckiego Duisburga wynosi od 16 do 20 dni. Pociąg ma do przejechania 10769 km.
Wprowadzenie standardów CIM/SMGS zabrało Rosjanom dwa lata.
Spółka Chongqing Logistics została założona przez inwestorów z Chin, Rosji i Niemiec. Jej celem jest uruchamianie pociągów z Chin do Niemiec, które będą pokonywały trasę w ciągu 16 dni. Koleją towary mogą docierać do Europy 20 dni szybciej niż drogą morską. Transport morski jest wciąż jednak najtańszym sposobem na dostarczenie towarów z Azji na nasz kontynent.