W ogłoszonym przez PKP przetargu na opracowanie studium wykonalności dla projektu „Budowa zintegrowanego centrum komunikacyjnego w Bydgoszczy- cz.1”, dwóch oferentów zaproponowało taką samą i w dodatku najniższą cenę. Co zadecyduje o wyborze, skoro jedynym kryterium przetargowym była właśnie najniższa cena?
Ofertę na opracowanie studium wykonalności dla ZCK w Bydgoszczy złożyło pięć podmiotów. Najniższą propozycję cenową – 455 100 zł brutto - przedstawiło ex quo Ove Arup & Partners International Limited, reprezentowane w Polsce przez Ove Arup & Partners International Limited, oddział w Polsce oraz konsorcjum warszawskich firm Ernst & Young Corporate Finance i WS-Atkins Polska.
Swoje propozycje złożyło również konsorcjum firm z Katowic: Collect Consulting (jako pełnomocnik) i INVEST & CONSULTING GROUP (557 190 zł brutto), poznańsko – francuskie konsorcjum BBF i Systra (576 870 zł brutto) oraz konsorcjum firm Ingenieria IDOM International z Madrytu i Idom Inżynieria Architektura i Doradztwo z Wrocławia (851 160 zł brutto).
Jedynym kryterium przetargowym była najniższa cena, ale w związku z tym, że dwóch oferentów zaproponowało taką samą kwotę, na razie nie wiadomo, jak zostanie rozstrzygnięty przetarg.
Zwycięzca będzie zobowiązany do opracowania studium wykonalności dla terenu, ograniczonego od południa ul.Zygmunta Augusta, a od północy obszaru przyległego do terenów, należących do Zakładów Pesa Bydgoszcz. Oprócz tego w opracowaniu mają być uwzględnione pawilony handlowo – usługowe, budynki mieszkalne oraz tereny rekreacyjne.