Niedawna deklaracja Wojciecha Balczuna, prezesa PKP Cargo o tym, że jego spółka jest zainteresowana zaangażowaniem kapitałowym w przewoźników kolejowych Lotosu i Orlenu wywołała sprzeciw Grupy Lotos – donosi „Dziennik Gazeta Prawna”.
Plany prywatyzacyjne Skarbu Państwa zakładają sprzedaż przewoźników kolejowych takich, jak Orlen KolTrans i Lotos Kolej. Proces nie obejmie za to Pol-Miedź Transu, należącego do KGHM.
Według informacji "DGP" Grupa Lotos szuka lepszego partnera niż PKP Cargo, gdyż współpraca z największym przewoźnikiem towarowym w kraju nie była najlepsza. Gazeta próbowała się dowiedzieć kogo zatem zarząd widziałby jako inwestora dla swojej spółki-córki. Jednak w gdańskiej rafinerii na razie nie chcą tego zdradzić.
Lotos Kolej realizuje obecnie 70 proc. przewozów koncernu. Proces prywatyzacji może się rozpocząć w 2013 r.