Systemy Siemensa w tunelu Crossrail

Systemy Siemensa w tunelu Crossrail

21 marca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Siemens dostarczy systemy sterowania oraz komunikacji dla linii kolejowej Crossrail. Zostaną one zainstalowane w tunelu o długości 21 km oraz na dziewięciu nowych stacjach na głównym odcinku linii. Crossrail połączy podmiejskie trasy biegnące na wschód i na zachód od Londynu, co będzie dużym ułatwieniem dla 750 tys. pasażerów, którzy codziennie przejeżdżają przez miasto.

Fot. Siemens

Centralna część linii, centrum sterownia oraz wybrane stacje zostaną wyposażone przez Siemensa w technologie zintegrowanego zarządzania stacjami, zarządzania linią, systemy informacyjne, bezpieczeństwa oraz systemy SCADA. Siemens dostarczy również systemy komunikacji, takie jak sieci danych/ sieci światłowodowe, infrastrukturę wewnętrznej łączności radiowej (Private Mobile Radio, PMR), systemy radiowe GSM-R/Airwave/LFEPA Ch5 oraz infrastrukturę radiową publicznej telefonii komórkowej.

- Dostarczymy zintegrowany system sterowania, który zapewni pasażerom bezpieczeństwo oraz właściwy przepływ informacji. Technologie Siemensa już wcześniej zostały wdrożone w obrębie sieci kolejowej w Londynie i okolicach, gdzie przyniosły wiele korzyści pasażerom oraz operatorom kolejowym – mówi Gordon Wakeford, dyrektor sektora Infrastructure and Cities Siemensa w Wielkiej Brytanii.

Biegnący pod centrum Londynu 21-kilometrowy tunel kolejowy będzie stanowił dwutorowe połączenie pomiędzy zachodnią linią Great Western Main Line, a dokładnie jej obecną końcową stacją Paddington, oraz stacją Stratford linii Great Eastern Line biegnącej na wschód od stolicy kraju. Tunel ten stanowi główną część londyńskiego projektu Crossrail. W całości nowa linia ma mieć długość 118 km i przebiegać od Maidenhead oraz Heathrow na zachodzie do Shenfield oraz Abbey Wood na wschodzie. Według założeń przez główną część linii przejeżdżać będzie do 24 pociągów na godzinę, co przekłada się na 200 milionów pasażerów rocznie. Wartość kontraktu opiewa na prawie 43 milionów funtów brytyjskich. Oddanie do użytku całej linii planowane jest na koniec 2018 roku.