Pracownik Warsu ratował poszkodowanych w Gdyni

Pracownik Warsu ratował poszkodowanych w Gdyni

07 maja 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W zeszłotygodniowej katastrofie w Gdyni, gdy rozpędzona ciężarówka uderzyła w trolejbus, bohaterską postawą wykazało się dwóch mężczyzn, którzy jako pierwsi rzucili się do ratowania ofiar. Jednym z nich był pracownik Warsu, Paweł Salewski.

Fot. Wars

Paweł Salewski jest pracownikiem Warsu zatrudnionym na stanowisku konduktora w Oddziale Północ w Gdyni. Umiejętności udzielania pomocy przedmedycznej uzyskał podczas szkolenia, zorganizowanego przez CS "Szkolenie i Doradztwo" na zlecenie spółki, pod nazwą „Profesjonalna obsługa oraz bezpieczeństwo pasażera – kluczem do wzrostu pozycji firmy Wars na kolejowym rynku przewozów pasażerskich”. Zakończenie dwuletniego programu szkoleń firma podsumowała na konferencji zorganizowanej pod koniec kwietnia.

W ramach projektu przeszkolonych zostało ponad 870 osób, wśród których grupę dominującą stanowili konduktorzy Wars, a ponadto - pracownicy administracyjno-biurowi i kadra zarządzająca.

Dla konduktorów, którzy mają bezpośredni kontakt z podróżnymi w pociągach nocnych w wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia, dyspozytorów oraz pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie wagonów hotelowych opracowane zostały dwa tematy: szkolenie z europejskich standardów obsługi pasażerów oraz - co przydało się Panu Salewskiemu w czasie wypadku - szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej poszerzone o moduł postępowania z pasażerem o obniżonej sprawności fizycznej i intelektualnej oraz moduł postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia pasażera lub konduktora (w tym zagrożeń terrorystycznych i przestępczości zorganizowanej).