Newag dostarczy 19 EZT-ów Południowej Grupie Zakupowej

Newag dostarczy 19 EZT-ów Południowej Grupie Zakupowej

24 czerwca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W przetargu na dostawę 19 nowych trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województw: świętokrzyskiego, małopolskiego, śląskiego i podkarpackiego zwyciężył Newag.  

Fot. Newag

Za najkorzystniejszą uznana została oferta, która uzyskała najwyższą liczbę punktów, obliczoną przy zastosowaniu kryterium ceny (waga 90 proc.) oraz okresu gwarancji w miesiącach za każdy EZT (waga 10 proc.). Producent z Nowego Sącza zaproponował 313 657 395,00 zł brutto z 84-miesięcznym okresem gwarancji. W przetargu brał udział również Zakład Napraw Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”, który wycenił swoją ofertę na 349 180 710 zł brutto dając przy tym 100 miesięcy gwarancji.

Umowa przewiduje oprócz dostawy pojazdów również przeprowadzenie szkoleń osób wskazanych przez zamawiającego oraz świadczenie usług serwisowych, utrzymaniowych i naprawczych w okresie od dnia dostawy EZT do 31 grudnia 2020 r. Łączny planowany przebieg, jaki wykonają w tym czasie pociągi to 20 623 500 pockm, w tym dla województwa:

  • małopolskiego - łącznie 6 426 000,00 km, w tym przewidywany średniodobowy przebieg 1 EZT to 500 km,
  • podkarpackiego - łącznie 1 095 000,00 km, w tym przewidywany średniodobowy przebieg 1 EZT to 500 km,
  • śląskiego - łącznie 6 349 500,00 km w tym przewidywany średniodobowy przebieg 1 EZT to 500 km,
  • świętokrzyskiego - łącznie 6 753 000,00 km, w tym przewidywany średniodobowy przebieg 1 EZT to 500 km.

Prawo opcji zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia daje możliwość zwiększenia przewidywanej średniodobowej liczby poc/km przez właściwych zamawiających w każdym przypadku z 500 do 900 km.

Każde z województw otrzyma po 6 pociągów z wyjątkiem województwa podkarpackiego, które zamówiło tylko jeden EZT.

W SIWZ, obok szczegółowej charakterystyki technicznej układu jezdnego czy nadwozia, znalazły się zapisy dotyczące przewożenia osób na wózkach inwalidzkich, bagażu podręcznego czy dużego (np. rowerów), parametrów foteli, stolików i sposoby ich mocowania, materiałów, z których mają być wykonane, klimatyzacji, wentylacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego,  monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego oraz sieci wi-fi według najnowszej technologii LTE. EZT-y muszą pomieścić maksymalnie 150 pasażerów na miejscach siedzących i rozwijać prędkość do 160 km/h. W pojazdach dla podkarpackiego i świętokrzyskiego mają też znaleźć się automaty biletowe. Ponadto, każdy z EZT-ów wyposażony będzie w system Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, który umożliwi m.in. pomiar punktualności, głosowe informowanie pasażerów oraz ich zliczanie.