Miliony złotych na podkarpacką kolej

Miliony złotych na podkarpacką kolej

04 lipca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl po wizycie w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego przekazał najświeższe informacje dotyczące funduszy pochodzących z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.

Fot. UMWP

- Mam dobre wiadomości dla mieszkańców naszego województwa. Będą znacznie większe środki na rozwój infrastruktury kolejowej na Podkarpaciu. Otrzymałem także obietnicę dotyczącą współfinansowania inwestycji z dziedziny kultury, którą realizujemy – tą informacją w czasie briefingu prasowego podzielił się z dziennikarzami regionalnych mediów marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl.

Kwota, jaką będą mogły rozdysponować między siebie pięć województw Polski wschodniej z przeznaczeniem na infrastrukturę kolejową to co najmniej 250 mln euro, czyli na każde województwo wypadnie ok. 200 mln zł. Jak zapowiedział marszałek Ortyl w połowie lipca odbędzie się spotkanie pięciu marszałków z prezesem PKP PLK Remigiuszem Paszkiewiczem i minister rozwoju regionalnego, na którym zostaną określone ramy i projekty przeznaczone do dofinansowania.

- My jako województwo podkarpackie wstępnie uważamy, że na tę listę powinny trafić projekty dotyczące szybkiego dojazdu do Warszawy, czyli modernizacja linii nr 25, która też została zgłoszona przez woj. świętokrzyskie. Myślimy także o linii nr 68 prowadzącej do Lublina, a także o linii nr 107 Zagórz – Łupków. Ważny jest też dostęp do LHS, zwłaszcza w okolicach Woli Baranowskiej – wylicza marszałek Władysław Ortyl.

Jak podkreślił marszałek, wybrane projekty muszą się charakteryzować spójnością projektową między co najmniej dwoma województwami. – Jeśli zdecydujemy się na kierunek warszawski, to musi to być w zgodzie projektowej z woj. świętokrzyskim. Natomiast w przypadku wariantu lubelskiego to również województwo lubelskie będzie musiało postarać się o swój fragment.

Jeśli zajdzie taka konieczność, kwota środków przeznaczonych na infrastrukturę kolejową może zostać zwiększona. – Tu musi zdecydować przede wszystkim logika projektowa – powiedział marszałek.

Briefing odbył się 3 lipca 2013 roku w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Muzeum Kolejnictwa nie chce poza Warszawę Muzeum Kolejnictwa nie chce poza Warszawę
Następny artykuł Filmowa podróż z PKP Intercity od Bałtyku po Tatry Filmowa podróż z PKP Intercity od Bałtyku po Tatry