Ocenią wpływ inwestycji kolejowych na środowisko

Ocenią wpływ inwestycji kolejowych na środowisko

11 lipca 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Ministerstwo transportu ogłosiło przetarg na wykonanie wybranych elementów strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektów infrastrukturalnych, w tym kolejowych, które znalazły się w Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.).

Fot. Dominik Skudlarski

Dokument Implementacyjny do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.) to plan inwestycyjny dla sektora transportu na lata 2014 – 2020. Zasadnicze elementy tego dokumentu to kryteria wyboru projektów inwestycyjnych oraz dokonany w oparciu o te kryteria ranking projektów drogowych (drogi ekspresowe), kolejowych (w zakresie linii kolejowych), morskich oraz wodnych śródlądowych. Ranking ten będzie podstawą wyboru projektów do finansowania ze środków unijnych w latach 2014 – 2020 we wskazanych obszarach. Liczba inwestycji, jakie wejdą do realizacji będzie zależna od wielkości środków unijnych przeznaczonych na transport w kolejnej perspektywie finansowej.

W strategii znajduje się 58 projektów kolejowych, w tym m.in. modernizacja linii E65 na odcinku Katowice – Tychy – Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice (koszt inwestycji ok. 3,68 mld zł), modernizacja linii E75 Białystok – Suwałki – Trakiszki – granica państwa (koszt 2,5 mld zł), prace na linii E20 na odcinkach: Warszawa – Kutno - poprawa przepustowości (koszt ok. 2,4 mld zł) i modernizacja Sochaczew – Swarzędz (koszt ok. 1,9 mld zł), modernizacja linii E59 na odcinkach: Poznań Główny – Szczecin Dąbie (koszt ok. 1,5 mld zł) i granica województwa dolnośląskiego – Czempiń (koszt 1,57 mld zł), modernizacja linii E30 na odcinkach: Katowice – Łąbędy (koszt ok. 1,5 mld zł), Kraków Główny Towarowy – Rudzice (koszt ok. 1,5 mld zł), modernizacja linii średnicowej w Warszawie między Warszawą Wschodnią a Zachodnią (koszt 1 mld zł), a także budowa nowej linii Modlin – Płock (1,8 mld zł), budowa połączenia kolejowego z lotniska Pyrzowice z miastami aglomeracji śląskiej (1,6 mld zł) oraz budowa linii Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna wraz z modernizacją linii Chabówka – Nowy Sącz (6 mld zł).

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Katowice: remonty torów przy pl. Wolności Katowice: remonty torów przy pl. Wolności
Następny artykuł 35 tys. posiadaczy Urbancard skorzystało z kolei 35 tys. posiadaczy Urbancard skorzystało z kolei