Skąd różnice w wyglądzie nowych peronów?

Skąd różnice w wyglądzie nowych peronów?

06 sierpnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W zależności od terminów rozpoczęcia modernizacji poszczególnych linii kolejowych, elementy wyposażenia stacji i przystanków są nieco inne. Często różny wygląd mają nawet perony zlokalizowane na tej samej linii. Dlaczego tak się dzieje?

Fot. PKP S.A.

Różnice w standardzie modernizacji peronów są szczególnie widoczne na remontowanej linii Kraków-Rzeszów. Poszczególne stacje i przystanki (np. Bogumiłowice, Biadoliny, Dębica, Grabiny, Lubzina), które w dużej części zostały już ukończone, różnią się m.in. rodzajem megafonów, wykonaniem wiat przystankowych czy wyglądem tablic informacyjnych.

- Elementy wyposażenia stacji zamawiane są przez wykonawców modernizacji poszczególnych odcinków u różnych producentów i to może powodować różnice w detalach – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. – Wszystkie jednak muszą spełniać warunki określone w dokumentacji technicznej.

Dlaczego jednak na modernizowanej linii E 30 pasażerowie mogą zobaczyć zarówno tablice z nazwami stacji, wykonane białą czcionką na granatowym tle (np. Bogumiłowice, Biadoliny), jak i czarną na białym tle (Dębica)?

- W październiku 2012 r. wprowadziliśmy nowe wytyczne dotyczące informacji wizualnej na peronach, dojściach do peronów i innych elementach wyposażenia stacji – wyjaśnia Maciej Dutkiewicz. - Dlatego tablice zamontowane przed tym terminem mają inny wygląd.

Dodaje zarazem, że docelowo wszystkie tablice informacyjne zostaną ujednolicone.

- Przyjęty przez nas najnowszy standard informacji wizualnej w postaci białych napisów na granatowym tle nawiązuje do wytycznych przez PKP S.A. na modernizowanych dworcach – wyjaśnia Maciej Dutkiewicz. - Jego celem jest ujednolicenie informacji wizualnej na dworcach i peronach – dodaje.