PKP Intercity rozpoczęła testowanie systemu zarządzania jedną kolejką na dworcu Wrocław Główny. Rozwiązanie ma na celu zwiększenie komfortu klientów oraz skrócenie czasu oczekiwania w kolejce. Pilotaż potrwa miesiąc.
System zarządzania jedną kolejką od kwietnia testowany był na największym krajowym dworcu - Warszawa Centralna. W tym czasie, PKP Intercity SA zanotowała średnio 16% wzrost efektywności obsługi pasażerów. Wdrażając nowe rozwiązanie przewoźnik poszukiwał prostego rozwiązania, które usprawniłoby obsługę klienta w tradycyjnych dworcowych kasach.
System został pozytywnie oceniony zarówno przez naszych klientów, jak i pracowników kas. Po obiecujących wynikach pilotażu zdecydowaliśmy, że rozwiązanie zostanie wykorzystane również na innych dworcach, które notują duży przepływ podróżnych. Od czwartku, 8 sierpnia z jednej kolejki korzystają pasażerowie z Wrocławia – powiedziała Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity S.A.
Testowany system zakłada funkcjonowanie jednej kolejki do 4 okienek kasowych. Pasażerowie obsługiwani są w kolejności pojawienia się w „ogonku”, a do wolnej kasy kieruje ich elektroniczny system wyświetlaczy. Z myślą o osobach starszych, słabowidzących lub niewidomych wraz
z informacją wizualną generowany jest również komunikat głosowy.
Poza Wrocławiem i Warszawą system zarządzania jedną kolejką testowany jest jeszcze w Gdańsku, Szczecinie i Krakowie.
System zarządzania jedną kolejką do kas to jedno z wielu wprowadzanych w ostatnim czasie udogodnień w obsłudze klientów PKP Intercity. Wśród pozostałych można wymienić: pełną rezerwację miejsc w pociągach, uproszczenie zakupu biletów przez Internet czy urządzenia mobilne, możliwość płacenia kartą za bilet na pokładzie wszystkich pociągów, rozwój sieci biletomatów
w całym kraju.
Za instalację systemu jednej kolejki dla PKP Intercity odpowiada firma Tensator.